رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه:

تقویت روحیه بسیجی و انقلابی راهکار اساسی برای اجرای عدالت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: تقویت روحیه بسیجی و انقلابی راهکار اساسی برای اجرای عدالت است و اگر دشمنان ما از تاریخ عبرت نگیرند به برکت خون شهدا فتح دیگری در راه خواهد بود.

تقویت روحیه بسیجی و انقلابی راهکار اساسی برای اجرای عدالت استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم تودیع و معارفه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان، با تبریک ماه ربیع الاول و هفته بسیج اظهارکرد: این ماه با مناسبت‌هایی که دارد و منتسب به پیامبر و فرزندش امام صادق (ع) است که آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلام ناشی از محافل‌های درس و روایات آن امام بزرگوار است و همچنین آغاز ولایت امام عصر (عج) بهار دل انگیزی است که همه عطر و بوی پیامبر را می‌دهد.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج افزود: این نهاد مقدس نماد امت اسلامی و صحابه مجاهد و همراه پیامبر (ص.) است که در این عصر نیز به عنوان صحابه امام راحل و رهبری عزیز هستند، آن‌ها کسانی هستند که رهبر انقلاب به وجود آن‌ها افتخار می‌کند بسیج مانند صحابه پیامبر (ص) در زیر پرچم رسول خدا مجاهدت میکند تا اسلام استوار بماند.

این مسؤول گفت: در این ایام شاهد یک پیروزی بزرگ و فتح جدید برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی و یک شکست بزرگ برای استکبار، آمریکا و اذناب آن هستیم و آن پیروزی جبهه مقاومت و اسلام در برابر گروه‌ها و فرقه‌های داعش، تکفیری و وهابی که برگرفته از استکبار بود و جادارد این پیروزی را به رهبر عزیز، ملت شریف، رزمندگان مدافع حرم و خانواده‌های شهدای والا مقام به ویژه سردار سرافراز و قهرمان حاج قاسم سلیمانی تبریک عرض کنم.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب با محکوم کردن اقدام ددمنشانه دشمنان در انفجار مسجدی در مصر و کشتار مسلمانان و نمازگزاران خاطرنشان کرد: این همان نقشه استکبار است که با ایجاد تفرقه و مشغول نمودن مسلمانان به درگیری‌ها داخلی سعی در تامین امنیت و منافع رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه دارند.

وی بیان کرد: آن‌ها بار‌ها با این اقدامات نشان دادند که فقط هدفشان ضربه زدن به مسلمانان و از بین بردن سرمایه‌های آن‌ها است و هیچ تفاوتی نمی‌کند که شیعه باشد یا سنی، در مسجد باشد یا بازار، آن‌ها با به راه انداختن گروه‌های تکفیری، کشتار مسلمانان، ترور و ... که بوسیله اذناب داخلی و خارجی و با همکاری مزدوران و رهبرانی که در منطقه به اسم اسلام مزدوری می‌کنند به دنبال این هدف هستند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم سعودی و دخالت در امور کشور‌های دیگر افزود: به فرموده رهبر عزیزمان باید همیشه هوشیار بود و از حیله و مکر دشمن غافل نشد چرا که دشمنی که در منطقه شکست خورده و فرزند نامشروعش در حال نابودی است سعی در به راه انداختن فتنه جدید دارد و ما به آن‌ها می‌گوییم اگر از تاریخ درس نگیرند به برکت خون همین شهدا انشاالله فتح دیگری در راه خواهد بود.

وی همچنین با تبریک هفته وحدت و با اشاره به حدیث نبوی که می‌فرماید هر کس با محبت آل محمد (ص) بمیرد شهید است افزود: به تعبیر امام سجاد (ع) مسلمانان یک خانواده هستند که بزرگ آن‌ها پدر، کوچک آن‌ها فرزند و هم سن و سال آن برادرند. ایشان در ادامه گفتند: وجود نبی مکرم اسلام، قرآن کریم و محبت اهل بیت محور‌های وحدت است که در کتب مختلف اهل سنت نیز روایت شده و هرکس با محبت اهل بیت از دنیا برود شهید، مغفور و اهل بهشت است و اگر همه مسلمانان بر حول همین محور‌ها متحد شوند قطعاً پیروزی و نصرت در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تقابلی بین فرق وجود ندارد گفت: تنها تقابل اصلی بین اسلام و کفر و فرهنگ اسلام با فرهنگ غرب است که امروزه دشمن با تمام امکاناتش سعی دارد این فرهنگ دینی را با ابزار مختلف از قبیل:: ترویج فساد، تبلیغ دروغین، نفوذ، تفرقه و جنگ و با هر ترفندی که می‌تواند از بین ببرد و فرهنگ غرب را جایگزین کند، آن‌ها با معنویت، ایمان، جهاد و اقتدار اسلام کار دارند برای همین یک فرقه‌ای بنام داعش درست کردند که اسلام را زیرسوال ببرند.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به نقش قوه قضائیه در اجرای عدالت ادامه داد: راهکار اساسی همین روحیه بسیجی و انقلابی است که باید در جامعه گسترش یابد و با حرکت جهادی و ایفای نقش در هر مسئولیت و مقامی که هستیم بتوانیم سد محکمی در برابر دشمن ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه به لزوم بصیرت افزایی در جامعه بویژه جوانان در جهت تقویت معنویت و ایمان و هوشمندی خاطر نشان کرد: یکی از جا‌هایی که می‌تواند در حفظ ثبات و اقتدار این نظام ایفای نقش کند مجموعه قوه قضائیه است که با اقدام انقلابی و اجرای عدالت موجب رضایتمندی خواهد بود و به تعبیر رهبر عزیزمان موجب آرامش و ثبات جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص حفظ سلامت در دستگاه قضایی افزود: لازم است همه کمک کنیم تا این سلامت در قوه قضائیه تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه برخی اقدامات و تصمیمات دستگاه‌های اجرایی، جعل، شهود دروغین، کارچاق کن‌ها و در بعضی موارد اغماض، مسامحه، زد و بند‌ها تبعاتی در پی دارد و گفتند:دشمن با طراحی و نقشه سعی دارد با ایجاد جو روانی در جامعه چهره خدوم دستگاه قضایی را که مقتدرانه در مقابله با فساد و ویژه خواری‌ها قدم بر می‌دارد مخدوش کند و این در صورتی است که قاطبه قضات و کارکنان از سلامت برخوردار می‌باشد و باید برای ارتقاء این سلامت همه کوشش کنیم.

وی ضمن آرزوی توفیق الهی برای مسئولان دلسوز نظام، قضات و کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه استان سیستان و بلوچستان از زحمات ابوالفضل ماهگلی رئیس سابق حفاظت و اطلاعات این استان تقدیر و طی حکمی آقای وزیری را بعنوان رئیس جدید منصوب کرد.

رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه برنامه ضمن حضور در گلزار شهدای زاهدان با قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان را گرامی‌داشت، همچنین بعد از دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه زاهدان آیت‌الله سلیمانی، از ساختمان‌های دادگستری‌کل استان و دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه و زندان مرکزی زاهدان بازدید و با قضات و کارکنان دیدار صمیمانه داشت.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار