هزینه یک میلیارد تومانی پژوهش در خراسان شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت :در سال جاری اعتیاری بین 990 میلیون تا یک میلیارد تومان برای پژوهش در استان خراسان شمالی هزینه می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمود دلپسند معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت : برآورد ما این است که در سال جاری در اعتبارات رشد 18 درصدی داشته باشیم و در مجموع از محل اعتبارات استانی و ملی یک میلیارد تومان به این بخش اختصاص دهیم .

وی افزود : 430 میلیون تومان اعتبارات از منابع استانی و 560 میلیون تومان از محل منابع ملی خواهد بود که به ترتیب 20 و 15 درصد به لحاظ مبلغی رشد خواهد داشت.

دلپسند حل موانع اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار ، افزایش بهره وری پژوهش ها و تحقیقات ، تاکید بر ارائه محصولات دانش بنیان قابل رقابت در بازارهای کشوری و جهانی ، بررسی چالش ها و موضوعات اجتماعی و بهره مندی از فناوری های نوین را از جمله مهم ترین محورهای فعالیت های پژوهشی در  استان خراسان شمالی بیان کرد .

وی از تخصیص 70 میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری خراسان شمالی به اجرای طرحی با عنوان عارضه یابی واحدهای صنعتی راکد خبر داد و گفت : در قالب این پژوهش ، موانع و محدودیت های موجود در کسب و کار و راهکارهای رونق تولید، بررسی و شناسایی می شود.

وی برگزاری نمایشگاه در هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای عرضه دستاوردها و افتخارات پژوهشی استان دانست تا توانمندی های استان معرفی و در معرض دید علاقمندان به ویژه جوانان قرار گیرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری استان خراسان شمالی گفت : مجموع اعتبارات پژوهشی استان در سال گذشته 841 میلیون تومان بود که 75 درصد آن یعنی معادل 631 میلیون تومان جذب و مابقی آن برگشت خورد.

وی با بیان این که از 24 دستگاه اجرایی مشمول بودجه استانی ، 15 دستگاه صددرصد اعتبارات خود را هزینه کردند ، افزود : سال گذشته مجموع اعتبارات پژوهشی استان از محل منابع استانی 354 میلیون تومان بود که 70 درصد آن یعنی معادل 248 میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان این که هفت دستگاه اجرایی خراسان شمالی از اعتبارات ملی در حوزه پژوهش برخوردارشدند ، اظهار کرد : این اعتبار 487 میلیون تومان است که چهار دستگاه صد در صد و سه دستگاه 50 درصد از این اعتبار را جذب کردند .

دلپسند افزود : آموزش‌وپرورش با 223 میلیون تومان اعتبار، بیشترین و حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز با 3 میلیون تومان کمترین جذب اعتبارات پژوهشی را داشتند.

وی در مجموع 31 دستگاه اجرایی استان می توانند از محل اعتبارات استانی و ملی برای پژوهش هزینه کنند که اعتبار 7 دستگاه ملی و 24 دستگاه استانی است.

گفتنی است : نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازارخراسان شمالی امروز  پنجم آذر ماه با حضور استاندار در دانشگاه پیام نور بجنورد گشایش می یابد.

انتهای پیام/آ

افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در استان  خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.