کاهش جرائم و ارتقای امنیت عمومی خوزستان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یکی از اقدامات مؤثری که از ابتدای ورود خود دنبال کردم، امنیت داخلی و ارتقای امنیت عمومی خوزستان بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سردار حیدر عباس زاده،  فرمانده انتظامی خوزستان بیان داشت : یکی از اقدامات مؤثری که از ابتدای ورود خود دنبال کردم، امنیت داخلی و ارتقای امنیت عمومی استان خوزستان بوده است؛ تلاش بر این بوده که امنیت اجتماعی، عمومی و ترافیکی استان بهتر و شاخص های امنیتی بهبود پیدا کند.

وی افزود: طراحی برنامه ها و راهکارهای اجرایی پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرائم، کشف آن ها و بهبود وضعیت امنیتی استان را همراه دارد و طی 3 ماه اخیر (شهریور، مهر و آبان) توفیقات خوب و کم سابقه ای در زمینه امنیت عمومی استان و کاهش وقوع جرائم خشن (سرقت و تجاوز به عنف، تیراندازی، آدم ربایی، قتل، شرارت) داشتیم.

فرمانده انتظامی خوزستان یادآور شد: طی این مدت، ۲۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش وقوع جرائم خشن را داشتیم که در افزایش امنیت عمومی تأثیر بسزایی دارد و131 درصد افزایش کشفیات جرائم خشن را طی این 3 ماه اخیر داشتیم.

سردار عباس زاده بیان کرد: سه ماه اخیر در بحث قتل۲۱ درصد، سرقت به عنف ۳۸ درصد، تجاوز به عنف ۱۷ درصد، تیراندازی ۲۲ درصد، آدم ربایی و گروگان گیری ۲۵ درصد و شرارت نیز حدود ۵۰ درصد کاهش داشتیم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به تعامل خوب با دستگاه های نظامی، قضایی و سیاسی گفت: طی 3 ماه اخیر ۸۳ درصد کشفیات در زمینه سرقت های مختلف داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشتیم.

سردار عباس زاده با اشاره به انجام دیدارهای مردمی به عنوان یکی از اقدامات خوب انجام شده در سطح استان خبر داد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو تن و ۵۲ کیلو و ۹۷۶ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به وضعیت خوب استان خوزستان نسبت به آمار کشوری ادامه داد: همچنین طی سه ماه اخیر یک هزار و ۳۱ قبضه سلاح شکاری و جنگی در استان کشف کردیم. در مقایسه با مدت مشابه ۱۷ درصد افزایش کشف داشته ایم و قطعا با حاملان سلاح های غیرمجاز برخورد می کنیم.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به دنبال این هستیم که به منظور تقویت ناوگان خودرویی و افزایش امکانات در دسترس این فرماندهی از ظرفیت منطقه آزاد نیز بهره مند شویم.

وی در خصوص موضوع امنیت بیان کرد: خانواده، آموزش و پرورش و نهادهای بسیاری در تأمین امنیت نقش دارند و همه باید برای تقویت آن نهایت تلاش خود را داشته باشند.

فرمانده انتظامی خوزستان در پایان عنوان کرد: یک شورای پژوهشی داریم که با حضور اساتید دانشگاه و افراد برجسته و نخبه استان خوزستان جلسات مستمری را برگزار می کنند؛ حمایت از پایان نامه های مرتبط با نیروی انتظامی، انجام کارهای علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف فعالیت این فرماندهی از جمله خروجی های فعالیت این شورا است.

انتهای پیام/م

کاهش جرائم در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.