اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله؛

۵۰ هکتار بلوط مازو در شهرستان سلسله کاشته شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: برای اولین بار ۵۰ هکتار بلوط مازو در منطقه چشمه علی اکبر این شهرستان کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛نظرپوری،  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: بیش از ۵۱۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصر به فرد بلوط مازو در استان لرستان است.

۵۰ هکتار بلوط مازو در شهرستان سلسله کاشته شد

وی با اشاره به اینکه ۱۱۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی منطقه قلایی بخش فیروز آباد شهرستان سلسله رویشگاه گونه منحصر به فرد بلوط مازو است، عنوان کرد: این منطقه به دلیل استفاده‌های دارویی و انجام کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی محصور شده و تحت حفاظت منابع طبیعی شهرستان است.

وی افزود: علاوه بر آن بیش از ۴۰۰ هکتار از این گونه کمیاب نیز در عرصه‌های جنگلی این منطقه به صورت پراکنده وجود دارد که امکان حفاظت از آن‌ها به دلیل پراکنش ممکن نیست.

نظرپوری با اشاره به اینکه گونه منحصر به فرد و کمیاب بلوط مازو فقط در مناطقی از سردشت کرمانشاه، کردستان و منطقه قلایی شهرستان سلسله وجود دارد، گفت: این گونه بلوط دارای درصد بالایی از تانن است که در فرمولاسیون دارو‌های ضد خونریزی و سوختگی استفاده می‌شود.

رئیس منابع طبیعی سلسله عنوان کرد: از این گونه برای ساخت تور‌های ماهیگیری و حفاری چاه‌های نفت استفاده می‌شود. همچنین در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و تهیه ۳۲ نوع رنگ با طیف‌ها و استاندارد‌های مشخص نیز به کار می‌رود.

انتهای پیام/د

کاشت ۵۰ هکتار بلوط مازو در شهرستان سلسله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار