ضرورت تعطیلی مجتمع‌های ناایمن

توقع دادستانی از حوزه شهرداری با توجه به اختیارات قانونی که دارد این است که نسبت به شناسایی مکان‌های خطری و رفع خطر از آن‌ها اقدام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد گفت: بعد از حادثه سلمان حوزه دادستانی به این نتیجه رسید که در سطح مجتمع‌های تجاری و تمام مواردی که ممکن است خطراتی برای شهروندان داشته باشد تذکر و اخطار‌های لازم توسط شهرداری داده و اقدامات ایمنی انجام شود.

وی افزود: در همین راستا بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر رعایت ایمنی مجتمع‌ها و معابر به تمام شهرداری‌ها طی مکاتبه‌ای که صورت گرفت ابلاغ شد و برخی مناطق شهرداری‌ها کمینه‌ای تحت این عنوان در کنار کمیسیون بند ٢٠ برای بررسی ایمنی مجتمع‌های تجاری ایجاد کردند.

معاون دادستان مشهد گفت: در این ماده شهرداری موظف است که ابتدا به مالک اخطار داده و فرصت مناسب برای رفع خطر به وی اعطا کند و الا شهرداری نسبت به رفع خطر اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: توقع دادستانی از حوزه شهرداری با توجه به اختیارات قانونی که دارد این است که نسبت به شناسایی مکان‌های خطری و رفع خطر از آن‌ها اقدام کند.
 
محبی افزود: در صورتی که شهرداری‌ها به وظیفه خود عمل نکنند نقش تقصیر آن‌ها هم در حوادث آتی در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ح
 

ضرورت ایمنی مجتمع‌ها و معابربرای شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار