آیت‌الله نوری همدانی:

کشورهای اسلامی با شدت بیشتری حصر خانگی شیخ عیسی قاسم را محکوم کنند

کشورهای اسلامی باید با شدت بیشتری این حرکت حاکمیت بحرین را محکوم کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  آیت‌الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه خود که پیش از ظهر امروز در مسجد فاطمیه قم برگزار شد، بابیان اینکه بحرین خاستگاه و مرکز تشیع است، اظهار داشت: امام راحل فرموده‌اند که ایران وسعت زیادی داشته اما کم‌کم سلاطین بی‌عرضه از این وسعت کاسته‌اند.

وی با اشاره به قیام مردم بحرین و کشته شدن جمع بسیاری در این کشور در پی محصور شدن شیخ عیسی قاسم گفت: کشورهای اسلامی باید با شدت بیشتری این حرکت حاکمیت بحرین را محکوم کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حضور همزمان بانوان و آقایان در میادین ورزشی ابراز کرد: اینکه زن و مرد در یک صحنه به ورزش بپردازند جایز نیست چرا که اینجا نظام اسلامی حاکمیت دارد و هیچ‌گاه اجازه این کار را نخواهد داد.

آیت‌الله نوری همدانی ب ابیان اینکه 5 امر با امامت ارتباط دارد گفت: نخست قائل بودن به محبت اهل‌بیت(ع) است، پیامبر اکرم(ص) محبت فی‌القربی را اجر رسالت دانسته و آن را بسیار مهم می‌دانند چرا که محبت اهل‌بیت(ع) بود که میثم‌ها و تمارها را تربیت کرد.

وی ابراز کرد: در تفسیر المیزان جلد 20، در تفسیر سوره بینه روایات بسیاری هست که علی بن ابیطالب(ع) خیر بریه هستند و شیعیانش به فوز عظیمی دست می‌یابند در روایات آمده کسی که ولایت حضرت علی(ع) را قبول نداشته باشد بوی بهشت را نمی‌شنود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم دومین امر مرتبط با امامت را هدایت بیان و تصریح کرد: شیعیان احکام دین را از اهل‌بیت(ع) اخذ می‌کنند، چرا که حدیث علی بن ابیطالب(ع) از پیامبر اکرم(ص) و حدیث پیامبر حکم خداوند است.

آیت‌الله نوری همدانی حکومت و واسطه فیض بودن ائمه(ع) را امور دیگر مرتبط با امامت بیان و خاطرنشان کرد: آخرین امر مرتبط با امر امامت این است که خداوند متعال خواسته اهل‌بیت(ع) را هر چه بخواهند برآورده می‌کند چرا که آن‌ها معجزات و کرامات در حد بالا داشته‌اند.

انتهای پیام/ت

اینکه زن و مرد در یک صحنه به ورزش بپردازند جایز نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار