فرماندار رفسنجان خبرداد؛

نخستین اقامتگاه بوم گردی رفسنجان در روستای رودین

فرماندار رفسنجان از افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی با مجوز میراث فرهنگی در روستای رودین، منطقه راویز از توابع شهرستان رفسنجان خبر داد.

نخستین اقامتگاه بوم گردی رفسنجان در روستای رودینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیار اسکندری نسب، فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه این اقامتگاه جایگاه خوبی برای جذب گردشگر باشد گفت: راویز یک روستای گردشگری است که باید بهسازی آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقامتگاه های بوم گردی در اولویت برنامه های گردشگری است، افزود: بوم گردی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کرده و موجب رونق اقتصادی و معیشت اهالی روستا خواهد شد.

اسکندری نسب با بیان اینکه، ساخت این اقامتگاه‌ها یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی است که می‌تواند فرهنگ بومی محلی یک منطقه را حفظ و معرفی کرد تصریح کرد: فعالان و علاقه‌مندان، می‌توانند به راحتی با هزینه بسیار کم، خانه‌های قدیمی با بافت تاریخی را بازسازی کرده و فضای اقامتی ایجاد کرده و علاوه بر اشتغالزایی صنعت گردشگری را گسترش دهند.

گفتنی است: این اقامتگاه بوم گردی در روستای رودین، منطقه راویز شهرستان رفسنجان ، به مساحت 400 متر مربع ، دارای 4 اتاق و ظرفیت پذیرایی 15 نفر می باشد که باصرف هزینه ای بالغ بر 250 میلیون تومان ایجاد شده وبرای 4 نفر بصورت مستقیم در این خصوص اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح

راه اندازی نخستین اقامتگاه بوم گردی رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار