کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ممنوعیت ثبت سفارش برنج، عاملی برای افزایش قیمت

دبیر انجمن واردکنندگان گفت: ممنوعیت ثبت سفارش برنج، افزایش قیمت برنج خارجی و پدیده شوم قاچاق را به همراه دارد.

مسیحممنوعیت ثبت سفارش برنج، عاملی برای افزایش قیمت کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،با اشاره به" ممنوعیت ثبت سفارش برنج از سوی وزارت جهاد کشاورزی تا اطلاع ثانوی"،   اظهار کرد: با وجود بخشنامه دولت مبنی بر آزاد شدن واردات برنج از اول آذر، واردکنندگان در مناقصه ها برای خرید محصول به منظور تامین نیاز داخل شرکت کردند که اعلام این خبر عواقب بدی برای تجار، مصرف کنندگان و وجهه بین المللی کشور در بر دارد.

وی با انتقاد از تصمیم بی موقع وزارت جهادکشاورزی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش برنج افزود: وزارت جهاد کشاورزی به سبب واردات بیش از یک میلیون تن برنج در هفت ماه نخست سال و رکود بازار داخل، ثبت سفارش برنج را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد که این امر به سبب کمبود برنج، افزایش قیمت برنج خارجی و پدیده شوم قاچاق را به همراه خواهد داشت.

 کشاورز با بیان اینکه شرایط کنونی با قبل از اعلام رسمی آزاد سازی واردات برنج تفاوتی نکرده است، گفت: براین اساس طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار رسیدگی به وضعیت این کالای استراتژیک شدیم چرا که با وجود انعقاد قرارداد تجار و پیش پرداخت،ممنوعیت واردات لطمه جدی به بازار برنج خارجی وارد می کند.

به گفته وی، با توجه به اظهار نظر فروشندگان و بنکداران از وضعیت ذخیره و عرضه برنج خارجی در بازار، افزایش قیمت برنج دور از انتظار نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه، برنج های وارداتی قبلی تنها از گمرکات ترخیص خواهند شد، تصریح کرد: بخشی از برنج های وارد شده توسط دولت و بخش خصوصی به سبب ممنوعیت واردات برنج از اول مهر، از گمرکات ترخیص نشدند که هم اکنون تنها مجوز خروج آنها صادر شده است.

وی درپایان یادآورشدد: برنج های وارداتی قبل که به سبب ممنوعیت واردات از گمرکات ترخیص نشدند، قیمت تمام شده آنها به سبب هزینه انبار و نگه داری سه ماهه افزایش خواهد یافت که این امر در قیمت نهایی محصول بی تاثیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

ممنوعیت ثبت سفارش برنج، قاچاق برنج را به همراه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
من توانایی خرید برنج ایرانی را ندارم نمی تونم برنج ایرانی بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
لطفا گزارش های بیشتری درباره واردات زیاد تایر سواری به کشور منتشر کنید تشکر
آخرین اخبار