سیف در حاشیه جلسه هیئت دولت:

نرخ ارز تحت تاثیر هیچ هیجانی قرار نمی‌گیرد/ قیمت طلا از بازارهای بین المللی تبعیت می‌کند

رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ ارز از چنان ثباتی برخوردار است که تحت تاثیر هیچ هیجانی قرار نمی گیرد.

نرخ ارز تحت تاثیر هیچ هیجانی قرار نمی‌گیرد/ قیمت طلا از بازارهای بین المللی تبعیت می‌کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره افزایش نرخ ارز و تدابیر لازم برای حفظ ثبات آن، اظهار کرد:‌ با مروری بر روند افزایش و کاهش نرخ ارز در سال‌های گذشته متوجه می‌شویم که در پایان سال میلادی فشاری بر بازار وجود دارد که در افزایش قیمت ارز موثر است.

وی افزود: پس از پایان سال میلادی نرخ ارز روند نزولی دارد اما بانک مرکزی این مسائل را رصد و بررسی می‌کند، خوشبختانه بازار ارز از ثبات خوبی برخوردار است که تحت تأثیر التهاب و چالشی قرار نمی‌گیرد.

سیف ادامه داد: در گذشته مسائل بین المللی نرخ ارز را تحت تأثیر قرار می‌داد اما خوشبختانه امروز در بازار ثبات مطلوبی وجود دارد و نرخ ارز با آرامش مسیر خود را طی می‌کند.

رئیس بانک مرکزی در ادامه با اشاره به قیمت طلا در بازار بیان کرد: قیمت طلا تغییری نکرده است و از قیمت‌های بین المللی تبعیت می‌کند.

وی اضافه کرد: میان قیمت طلا و سکه حبابی ایجاد شده بود، اما اکنون شرایط به سمتی پیش می‌رود تا این حباب تخلیه شود.

سیف تصریح کرد: ذخایر طلای بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد بازار، روند غیرمنطقی در پیش بگیرد به هر حال در شرف تخلیه حباب ایجاد شده در قیمت طلا و سکه هستیم و این روند بر کاهش قیمت طلا ادامه خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی همچنین درباره ارتباط مستقیم مسئولان دولت و مردم اظهار کرد: در تلاشیم شرایطی فراهم کنیم که ارتباط نزدیک‌تری با مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دو الی سه سال گذشته بانک مرکزی وظیفه سنگینی بر عهده داشت و در نتیجه این اقدامات می‌توان گفت اکنون موسسه غیرمجاز فعالی وجود ندارد که اقتصاد و متغیرهای اقتصادی را تخریب کند.

سیف با بیان اینکه یکی از نمونه‌های واقعی حذف فعالیت‌های مخرب، بخش‌نامه بانک مرکزی درباره نرخ سود بانک‌ها بود، گفت: اکنون نرخ سود بانک‌ها 15 درصد است و کمتر شاهد بروز تخلف در این زمینه هستیم.

رئیس بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: باید تدبیری اندیشید تا از پیدایش موسسات غیرمجاز جلوگیری کنیم، خوشبختانه زمینه انجام این امر با همکاری وزارت کشور و نیروی انتظامی در حال انجام است به طوری که در آینده شاهد تکرار این تجربه نخواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار