مشارکت بنیاد برکت در ساخت مدارس در دزفول

رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دزفول از مشارکت بنیاد برکت در ساخت 30 طرح آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسن قنبری، رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دزفول بیان داشت: در حال حاضر 30 طرح آموزشی در نقاط مختلف این شهرستان در دست ساخت است که از این تعداد 7 طرح از سوی بنیاد برکت ساخته می شود.

وی با اشاره به مشارکت خیرین مدرسه ساز دزفول در کنار بنیاد برکت برای کمک به ساخت مدارس تصریح کرد: 14 طرح آموزشی نیز به همت خیرین دزفول در دست ساخت است، ضمن اینکه 9 واحد آموزشی نیز از محل اعتبارات دولتی در دست ساخت می باشد.

قنبری در ادامه افزود: ساخت 2 واحد آموزشی 9 کلاسه بنیاد برکت در روستای گاومیش آباد و اسلام آباد دزفول با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال آغاز شده تا مشکل کمبود فضای آموزشی در این روستاها حل شود.

رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دزفول اظهار داشت: از سال 90 ساخت چند واحد آموزشی در دزفول آغاز شد که نیمه تمام رها شده بود، اما اخیرا با تلاش بنیاد برکت ساخت این مدارس با اختصاص اعتباری افزون بر 55 میلیارد ریال در پایگاه چهارم شکاری و سیاه منصور دزفول آغاز شده است.

این مقام مسئول افزود: در سال تحصیلی 96-95 ،خیرین مدرسه ساز دزفول حدود 70 میلیارد ریال در این شهرستان هزینه کرده اند.

محمدحسن قنبری همچنین به مرمت 22 واحد آموزشی این شهرستان شامل بازسازی سقف فرسوده، سرویس بهداشتی، روکش آسفالت و تعمیر دیوار خبر داد و اذعان کرد: مرمت این مدارس با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی امسال انجام شد.

وی بیان داشت: همچنین 4 میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات مدارس دزفول هزینه شده که شامل خرید میز ، کولر ، 400 عدد میز و نیمکت ،کامپیوتر و دستگاه کپی می باشد.

قنبری اظهار کرد: سامانه گرمایشی 3 مدرسه نوساز نرجس، دبیرستان راجی و عفت نیز تامین شده و این مدارس به شوفاژ مجهز شدند.

وی هزینه تامین سیستم گرمایشی این مدارس را حدود 3 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: سامانه گرمایشی مدرسه ام البنین نیز با یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین از افتتاح چند طرح آموزشی در هفته جاری در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: دبستان 10 کلاسه مهرشهر دزفول با کمک 2،5 میلیارد ریالی خیر مدرسه ساز، مدرسه 6 کلاسه برادران خیر شهروز با صرف 3 میلیارد ریال، دبیرستان 5 کلاسه طاهردناک با 8 میلیارد ریال کمک خیر و اعتبار 2،5 میلیارد ریالی دولت همچنین ساخت 2 باب کلاس درس در دبیرستان رویش و احداث چند سرویس بهداشتی مدارس از جمله این طرح ها می باشند.

رئیس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دزفول زیربنای این مدارس را 3 هزار و 900 مترمربع عنوان و تصریح کرد: برای ساخت این مدارس 23 میلیارد ریال از منابع ملی 17 میلیارد ریال نیز کمک خیرین مدرسه ساز هزینه شده است.

انتهای پیام/گ

ساخت مدرسه در دزفول با مشارکت بنیاد برکت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.