با همت مردم روستا؛

کلاس درس برای دانش آموزان روستاهای غیزانیه فراهم شد

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان از تامین کلاس درس 40 دانش آموز دختر روستاهای بخش غیزانیه با همت مردم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حرج چلداوی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با همت مردم روستا و همکاری آموزش و پرورش فضای آموزشی مورد نیاز برای 40 دختر روستایی در بخش غیزانیه شهرستان اهواز فراهم شد.

وی افزود: این دختران ساکن تعدادی از روستاهای اطراف و نزدیک غیزانیه بودند که فاقد مدرسه دخترانه هستند، بنابراین براساس پیگیری ها مقرر شد که با کمک اهالی و آموزش و پرورش استان خانه یکی از اهالی که 5 اتاق برای کلاس دارد برای امسال در اختیار این دانش آموزان دختر قرار گیرد و تا چند روز آینده این فضا آماده سازی و در اختیار این دانش آموزان قرار می گیرد.

چلداوی اذعان داشت: همچنین هماهنگی های لازم برای تامین سرویس رفت و آمد این دانش آموزان انجام گرفته تا آن ها به راحتی بر سر کلاس درس حاضر شوند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: برای 10 کلاس درسی در غیزانیه که در هفته اول مهر ماه بدون معلم مانده بودند نیز معلم تامین شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: خوزستان با کمبود 10 هزار معلم مواجه است که در سال تحصیلی 95-94، 3 هزار معلم حق التدریسی جذب شد و امسال نیز 2 هزار نیرو جذب شده است.

حرج چلداوی اذعان کرد: آموزش و پرورش استان طبق مصوبه مجلس، مربیان پیش دبستان و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که قبل از تاریخ 26 مهرماه 91 دارای سابقه فعالیت آموزشی بودند و در مناطق و نواحی آموزش و پرورش پرونده آن ها تشکیل شده و صلاحیت های عمومی آنان مورد بررسی قرار گرفته بود، در تابستان امسال به صورت حق التدریس جذب کرد که در دوره ابتدایی به تدریس خود ادامه می دهند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه جای این تعداد نیرو در دوره پیش دبستانی برای امسال خالی شد، مقرر شده است که تعدادی از داوطلبان را که دارای مدرک آموزش پیش دبستانی، ابتدایی و روانشناسی تربیتی هستند جذب شوند.

چلداوی افزود: زمان مراجعه افراد دارای شرایط تدریس در دوره پیش دبستانی در نواحی و مناطق استان از امروز دوشنبه 10 مهر بوده که افراد زیادی علاقمندان به کار در این حوزه در روز اول به نواحی و مناطق مراجعه داشته اند.

بخش غیزانیه (شامل دهستان غیزانیه و مشرحات)80 روستا با بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد.

غیزانیه که یکی از محروم ترین بخش های شهرستان اهواز است، دارای 80 روستا با بیش از 25 هزار نفر می باشد که در 30 کیلومتری مسیر اهواز به ماهشهر قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار