آیت الله اعرافی:

فتنه های آمریکا در منطقه با تدابیر رهبری خنثی شد

آمریکا با همراهی عربستان و رژیم صهیونیستی، زنجیره ای از فتنه و توطئه ها را در منطقه طراحی کرده بود که این فتنه ها با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خنثی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   آیت الله علیرضا اعرافی  ، مدیریت حوزه های علمیه کشور روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، افزود: خروجی این فتنه ها تضمین امینت اسرائیل، تجزیه کشورهای اسلامی، انزوای جمهوری اسلامی و تضعیف محور مقاومت و حزب الله لبنان بود که بحمدالله نتوانستند کاری از پیش ببرند.
وی احیا و معرفی گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان مهم تمدنی در تغییر معادلات فکری و فرهنگی دنیا را ضروری دانست و افزود: گفتمان انقلاب اسلامی که همان باور تغییر عمیق در معادلات فعلی جهان است در سطح وسیع و عمق در دنیا شکل گرفت که امتداد این گفتمان را می توان در حزب الله لبنان و جریان مقاومت در منطقه دید.
وی ادامه داد: اگر تجزیه کردستان عراق محقق می شد و یا بغداد و دمشق سقوط می کرد امروز تهدیدهای فروان کشور ما را تحت تاثیر قرار می داد که با درایت، زمان شناسی و ورود به موقع تمام این فتنه ها خنثی شد.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: امروز جوانان مقاومت تربیت یافته نگاه بلند انقلاب اسلامی در سراسر منطقه امیدوارتر، شجاعت تر و با اعتماد به نفس بیشتر نسبت به تحقق این آرمان ها هستند.
اعرافی، به کارگیری ادبیات نو، بازسازی و عرضه جذاب تر دستاوردهای انقلاب به نسل جوان را خواستار شد و گفت: امروز اگر شاهزاده مغرور و نادان سعودی با عصبانیت علیه ایران حرف می زند به دلیل شکست توطئه های آنها در منطقه توسط ایران است که این نشان از موقعیت برتر ایران در منطقه دارد و باید این جایگاه رفیع ایران در خنثی کردن توطئه های مختلف به خوبی برای جوانان تبیین شود.
وی قم را پایگاه بصیرت افزایی در کشور دانست و گفت: شناخت انقلاب اسلامی وابسته به شناخت جغرافیای اصلی انقلاب و جایگاه رفیع آن است که بخش مهمی از ریزش ها، غفلت ها و خسارت های ما ناشی از غفلت و فاصله گرفتن از آرمان ها و اهداف والای انقلاب است.
وی افزود: آن چیزی که موجب اهمیت انقلاب اسلامی نسبت به تمام انقلاب های پیش از خود شده و سرمنشاء بسیاری از دشمنی های امروز علیه انقلاب اسلامی است؛ رسالت مهم و بزرگ انقلاب اسلامی و پیشگامی آن در تغییر معادلات جهانی است.
اعرافی ادامه داد: نگاه غرب و استکبار به رهبری آمریکا اصلالت دادن منطق مادی در دنیا و تنظیم تمام روابط براساس منافع صاحبان این منطق است که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای مقابله با این منطق ایجاد شده است.
وی با اشاره به سخنرانی های سال 1342 امام خمینی(ره) در مدرسه فیضه قم تاکید کرد: روح سخنرانی های امام(ره) تغییر معادلات مادی عالم بود و معمار کبیر انقلاب با این نگاه و منطق جدید برای تحول عظیم در منطق جهان و عالم معاصر وارد میدان شد.
اعرافی با تاکید بر انتقال روح تمدنی و عمیق آرمان های انقلاب به نسل آینده افزود: نقش حوزه های علمیه در تبیین ابعاد گسترده انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی است که باید حوزه علمیه به وظیفه خود در این زمینه به خوبی عمل کند.
وی تاکید کرد: باوجود برخی نابسامانی ها، کشورمان در بسیاری از شاخص ها در مقایسه ها با کشورهای منطقه برتر است و بررسی مجموع شاخص ها نشان از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.
وی به کارگیری هنر و ادبیات در تعمیق اخلاق، فرهنگ و ارزش های دینی و اخلاقی را ضروری دانست و گفت: ساختن ادبیات نو و پایه ریزی منطق جدید موجب حفظ انقلاب در گذر زمان است که باید به آن توجه جدی شود.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سراسر کشور و قم افزود: در سال 1397، به عنوان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، برنامه ریزی ویژه ای برای تبین دستاوردهای نظام اسلامی در کشور صورت گرفته است.
نصرت الله لطفی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ویژه برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محدود به دهه فجر نخواهد بود و در تمام طول سال برنامه هایی برای تبیین کارآمدی نظام دینی اجرا می شود.
وی با اشاره به نقش محوری حوزه علمیه و روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی گفت: استکبار و ایادی آن از نقش آفرینی موثر حوزه علمیه و طلبه ها هراس دارند و به دنبال ایجاد خدشه میان رابطه مستحکم بین مردم و روحانیت هستند.

انتهای پیام/ت

تشکیل ستاد ویژه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.