در یادواره شهدای شرق اصفهان مطرح شد:

شهادت انتخابی آشکارنه یک اتفاق

شهادت یک اتفاق نیست بلکه یک انتخاب آشکار است، انتخابی که شهدا برای قرب به خداوند با دانستن سرانجام مادیِ مرگ و تحمل انواع سختی‌ها داشتند و برای رسیدن به این انتخاب لحظه‌شماری می‌کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،راوی فرهنگ ایثار و شهادت  دیشب در یادواره هزار شهید شرق شهرستان اصفهان که با حضور مسؤولان و آحاد مردم در شهر هرند برگزار شد، اظهار کرد: عالمان ربانی و مجاهدین فی سبیل‌الله نسبت به دیگر مردم به خدا نزدیک‌تر هستند.

حجت‌الاسلام حسین جوشقانی افزود: شهادت یک اتفاق نیست بلکه یک انتخاب آشکار است، انتخابی که شهدا برای قرب به خداوند با دانستن سرانجام مادیِ مرگ و تحمل انواع سختی‌ها داشتند و برای رسیدن به این انتخاب لحظه‌شماری می‌کردند.

راوی فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به جایگاه والا و منزلت غیرقابل وصف شهدا تصریح کرد: آن چیزی که این جایگاه و منزلت را برای شهدا رقم زد در ابتدا اصل خداباوری، خدامحوری و توحید بود و این ویژگی‌های شهدا شجاعت و دلیری آن‌ها را به همراه داشت.

وی توجه به  اصل معادباوری و آخرت‌نگری را هنر شهدا دانست و ادامه داد: شهدا که سرانجام کار خود را تحقق وعده الهی می‌دیدند و مسیر خود را سربلندی و سرافرازی در روز معاد می‌دانستند، بدون هیچ شک و تردیدی قدم برمی‌داشتند و چون کوه استوار مسیر خود را ادامه می‌دادند.

جوشقانی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری در رفتار و بیان شهدا موج می‌زد، در هشت سال دفاع مقدس با آن که 90 درصد رزمندگان امام خمینی(ره) را از نزدیک ندیده بودند ولی لحظه شهادت اسم امام خمینی(ره) به همراه اسم سالار شهیدان حسین بن علی(ع) بر زبان آن‌ها جاری بود.

وی در پایان گفت: جوشش مردم برای کمک به زلزله‌زدگان، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر ارمغان خون شهدا و ثمرات فرهنگ شهادت است.

حسن عجمی نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: حضور پرشور مردم شرق اصفهان در یادواره شهدای شرق شهرستان اصفهان ستودنی است و پیروزی بر داعش ارمغان حضور و همین معرفت است.

وی افزود: مردم شرق اصفهان ولایتی، مذهبی، انقلابی، زحمتکش، متعهد و مردم لحظه‌های سخت برای انقلاب بوده و هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیر(ع) به نقش پررنگ مردم شرق اصفهان در انقلاب اشاره و تصریح کرد: شرق اصفهان با هزار شهید، هزار و 200 جانباز، 100 آزاده و 6 هزار رزمنده در حماسه هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری یادواره هزار شهید شرق شهرستان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار