برکناری افراد وفادار به «حکمتیار» از ریاست اجرائی

شماری از اعضای ارشد حزب اسلامی افغانستان در پی اختلاف بین «عبدالهادی ارغندیوال» و «گلبدین حکمتیار» بر سر رهبری این حزب از کار برکنار شدند.

برکناری افراد وفادار به «حکمتیار» از ریاست اجرائیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از اعضای ارشد حزب اسلامی افغانستان در پی اختلاف بین «عبدالهادی ارغندیوال» و «گلبدین حکمتیار» بر سر رهبری این حزب از کار برکنار شدند.

روزنامه ویسا  چاپ کابل نوشت پس از توافق صلح گلبدین حکمتیارو دولت اشرف غنی در سپتامبر 2016 ، موضوع رهبری حزب اسلامی سبب ایجاد اختلاف بین عبدالهادی ارغندیوال و حکمتیار شد.

به نوشته این روزنامه چاپ کابل، محمدخان معاون اول عبدالله  عبدالله  و از اعضای حزب اسلامی اخیرا کسانی از این حزب  را که از «ارغندیوال» حمایت نکردند از ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان برکنار کرده است.

این در حالی است که «محمدخان»  بسیاری از  افراد وفادار به حکمتیار را پیش از این به کار گماشته بود.

چندی قبل وزارت دادگستری افغانستان به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود فقط  ارغندیوال به عنوان رهبر حزب اسلامی در دولت افغانستان ثبت شده است.

 «عبدالبصیر انور» وزیر دادگستری افغانستان گفته  بود حزب اسلامی از سوی ارغندیوال در این وزارت ثبت شده و به عنوان رهبر حزب اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.