ابراز نگرانی پارلمان افغانستان از توزیع سلاح میان هواداران حکمتیار

پارلمان افغانستان از توزیع غیرقانونی سلاح در میان حامیان حکمتیار ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی پارلمان افغانستان از توزیع سلاح میان هواداران حکمتیاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان افغانستان از توزیع غیرقانونی سلاح در میان حامیان حکمتیار ابراز نگرانی کرد.

نماینده پارلمان افغانستان اعلام کرد که «حزب اسلامی» به رهبری «گلبدین حکمتیار» به طور غیر قانونی سلاح‌های زیادی را بین هواداران خود توزیع کرده است که دولت باید در این زمینه اقدام کند.

«رقیه نایل» نماینده مردم ولایت «غور» در پارلمان افغانستان گفت: «حزب اسلامی» به رهبری «گلبدین حکمتیار» سلاح‌های زیادی را به طرفدارانش در غور توزیع کرده که نگرانی مردم این ولایت را در پی داشته است.

نایل از حکومت وحدت ملی افغانستان خواست تا برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرقانونی و یا قانونمند ساختن اسلحه در ولایت غور اقدام کند.

این در حالی است که «قریب الرحمان سعید» سخنگوی حزب اسلامی چندی پیش اعلام کرده بود: اعضای این حزب سلاح خود را به زمین نخواهند گذاشت.

وی تاکید کرده بود که تضمینی برای امنیت جانی نیروهای نظامی حزب اسلامی وجود ندارد بنابراین این نیروها برای محافظت از جان خود مسلح گرفته اند.

عطامحمدنور، رئیس اجرایی «حزب جمیعت اسلامی» نیز چندی پیش اظهار داشت دولت کابل در میان نیروهای حزب اسلامی در ولایات شمالی سلاح و تجهیزات نظامی توزیع کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار