الهه جواهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد؛

فروش آثار نمایشگاه «هفت نگاه» در فرهنگسرای نیاوران

هر روزه تعداد زیادی از آثار نمایشگاه بزرگ «هفت نگاه» در فرهنگسرای نیاوران فروخته می شود.

گفتنی هایی درباره نمایشگاه هفت نگاهالهه جواهری مدیر گالری الهه و از اعضای فعال نمایشگاه «هفت نگاه» در گفتگو با حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: هر ساله حراج بزرگ آثار تجسمی هنرمندان کشور به همت گالری های گلستان، هفت ثمر، ماه مهر، الهه، والی و آریا با هدف فروش و کمک به چرخه اقتصاد در هنر برگزار می شود.  

وی اظهار داشت: دهمین دوره این نمایشگاه نیز با نمایش 300 اثر که اغلب در رشته های نقاشی، حجم و چاپ است که با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگسرای نیاوران، اساتید و هنرمندان روز سوم آذرماه سال جاری در گالری شماره یک نیاوران افتتاح شد.

جواهری در پاسخ به اینکه چرا بیشتر آثار نمایشگاه در سه رشته بوده و آثار کاریکاتور، عکس، خوشنویسی و گرافیک کمتر مشاهده می شود، گفت: قرار بر این است که یک نمایشگاه ویژه رشته عکاسی برگزار کنیم. به همین دلیل در دهمین حراج سال حتی یک اثر عکس هم به نمایش نگذاشتیم.

مدیر گالری الهه تصریح کرد: نمایشگاه «هفت نگاه» سالانه برگزار می شود و در هر دوره سهمیه رشته ها متفاوت است. امسال آثار نقاشی، حجم و چاپ بیشتر بود؛ ممکن است سال آینده آثار خوشنویسی، نقاشیخط و کاریکاتور بیشتر باشند و همین روند چرخشی از حواشی نمایشگاه کاسته و فرصت را برای حضور هنرمندان پیشکسوت و جوان فراهم می کند.

وی ضمن اشاره به اعلام فراخوان و بازبینی آثار ارسالی بیان کرد: هنرمندانی که در نمایشگاه حضور یافته اند، الزاما توسط گالری ها معرفی نشده و به صورت آزاد آثار خود را ارائه کرده اند. «هفت نگاه» متعلق به کلیه هنرمندان است و خلاقیت در اثر معیار اصلی انتخاب هیات داوران بود.

 الهه جواهری همچنین از فروش آثار اعلام رضایت کرده و گفت: خوشبختانه آثار نمایشگاه «هفت نگاه» به صورت روزانه خریداری می شود و اگر مسئولین در خصوص اطلاع رسانی و هماهنگی سازمان ها، دانشگاه، هنرستان ها و حتی آموزشگاه های هنرهای تجسمی برای بازدید تلاش کنند، بی شک آشنایی و استقبال مردم از هنرهای تجسمی بیشتر شده و منجر به تداوم فعالیت های تجسمی در کشور می گردد. 

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار