نماینده مردم دشتستان در مجلس مطرح کرد

ضرورت حل موضوع ته‌لنجی بدون ایجاد خلل در معاش مرزنشینان استان بوشهر

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع ته‌لنجی باید به گونه‌ای تدبیر شود که در تامین معاش مردم ساحل‌نشین استان بوشهر که خود بهترین مرزبانان کشور هستند خللی ایجاد نشود.

ضرورت حل موضوع ته‌لنجی بدون ایجاد خلل در معاش مرزنشینان استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،محمد باقر سعادت بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر اظهار داشت: سابقه دیرینه در کنار ظرفیت‌های مناسب سبب شده تا استان بوشهر در عرصه تجارت دریایی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در سطح کشور مطرح باشد.

وی اضافه کرد: با وجود این پیشینه مناسب و فعالیت‌هایی که برای رسیدن این استان به جایگاه واقعی خود در عرصه تجارت دریایی انجام شده، اما این میزان فعالیت‌ها، ناکافی به نظر می‌رسد و ضروری است که دولت تمهیدات مناسب زیرساختی و حمایتی انجام دهد تا بتواند به یکی از مطالبات مردم این استان که رونق در این عرصه است، جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان بوشهر دارای 13 بندر تجاری و 11 گمرک است که بر اساس  آمار استخراجی سالانه هفت‌میلیون تن کالا از این بنادر صادر می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های این استان رقم زیادی نیست.

سعادت ادامه داد: درصورتی که زیرساخت‌های بندری و گمرکی مهیا شود امکان صادرات 20 تن کالا در طول سال دور از انتظار نیست که باید تمامی برنامه‌ریزی‌ها به این سمت پیش رود تا با رفع موانع موجود و افزایش ساختارهای مورد نیاز بتوانیم در پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه به این میزان صادرات دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: دولت باید بداند که مرزنشینان استان بوشهر به جز تجارت محدود دریایی و صیادی پیشه و حرفه دیگری ندارند و به دلیل توسعه‌نیافتگی صنایع در بخش عمده‌ای از نوار ساحلی این استان، عملا معاش مردم وابسته به همین تجارت محدود دریایی است و نباید دولت زمینه‌ای ایجاد کند که همین مرزبانان بدون مزد برای تامین معیشت خود سواحل را به امان خدا بسپارند و مرزهای کشور را برای تامین معیشت خود ترک کنند.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع ته‌لنجی باید به گونه‌ای تدبیر شود که در تامین معاش مردم ساحل‌نشین استان بوشهر که خود بهترین مرزبانان کشور هستند خللی ایجاد نشود.

انتهای پیام/پ

حل موضوع ته لنجی بدون خلل در معاش مردم ساحل نشین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.