استحصال بیش از 4 هزار تن گوشت سفید با نظارت های بهداشتی و شرعی در شوط

از ابتدای سال جاری بر ذبح بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه طیور زنده در کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان شوط نظارت بهداشتی وشرعی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سالار فتح اله پور سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان شوط گفت : در هشت ماهه سال جاری  تعداد یک میلیون و 720هزار قطعه طیور در کشتارگاه های صنعتی طیور در شهرستان شوط ذبح شده که منجر به استحصال 4 هزار و 472 تن گوشت سفید با نظارت های بهداشتی و شرعی توسط کارشناسان این اداره گردیده است .

فتح اله پور در ادامه افزود :  در راستای نظارت بهداشتی بر فعالیت های کشتارگاههای طیور ، کلیه ی طیور ارسالی به کشتارگاه جهت کشتار با مجوز قرنطینه ای صورت پذیرفته و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی ( به لحاظ ذبح شرعی ) کشتار می گردد.

وی افزود : جهت کنترل وضعیت بهداشتی محصولات نهایی ، متوسط بصورت ماهیانه از محصولات نهایی کشتارگاه ها نمونه برداری و به آزمایشگاه انتقال داده می شود.

شهرستان شوط در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده که این شهرستان دارای 2 واحد کشتارگاه صنعتی طیور و 32 واحد مرغداری گوشتی صنعتی و 1 واحد مرغداری تخمگذار می باشد.

انتهای پیام/ح

از ابتدای سال جاری بیش از 4 هزار گوشت سفید در شوط استحصال شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.