برگزاری کلاسهای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان ودام در مدارس تکاب

کلاسهای آموزشی-ترویجی با موضوع پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام ویژه دانش آموزان مقاطع متوسطه در سطح مدارس تکاب برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  احمد بهرامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب گفت:یک دوره کلاسهای آموزشی-ترویجی با موضوع "پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام" در سطح آموزشگاههای مقاطع متوسطه شهرستان تکاب برگزار می شود.

وی گفت: این کلاسهای آموزشی با  همکاری مدیریت آموزش و پرورش،با رویکرد آموزش چهره به چهره ،در راستای افزایش اطلاعات و آگاهی دانش آموزان با نکات مهم پیشگیری از بیماریهای مشترک مانند سل، بروسلوز،تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و... برگزار می شود.

 بهرامی افزود:در این کلاسهای آموزشی ،به منظور آشنایی دانش آموزان با اهمیت فعالیتهای دامپزشکی در راستای تأمین سلامت و بهداشت عمومی جامعه ، اهم وظایف و مسئولیتهای سازمان دامپزشکی نیز تشریح میگردد.

وی در ادامه افزود: آموزش و ترویج در حوزه دامپزشکی نقش موثری در کنترل و پیشگیری بیماریها و همچنین بهبود سطح بهداشتی جامعه و تقویت فرهنگ مصرف غذایی جامعه داشته و به همین دلیل سعی شده در این کلاسها مطالبی نیز در خصوص بهبود فرهنگ مصرف فرآورده های خام دامی و ممانعت از کشتار های غیر مجاز ارائه گردد.

وی در پایان گفت:این دوره از کلاسهای آموزشی از اواسط آبانماه سالجاری آغاز شده و تاکنون در 4 آموزشگاه شهرستان تکاب، این دوره ها برگزار شده و بیش از 380 نفر دانش آموز مقاطع تحصیلی متوسطه از این کلاسها استفاده نموده اند.

انتهای پیام/ح

کلاسهای پیشگیری از بیماری های مشترک انسان ودام در مدارس تکاب برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.