چهره‌های سیاسی باید نیاز‌های جامعه را درک کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: چهره‌های سیاسی باید نیاز‌های جامعه را درک کرده و بر اساس آن ایفای نقش کنند.

چهره‌های سیاسی باید نیاز‌های جامعه را درک کنند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم چهلمین سالگرد شهید مدرس که در آرامگاه وی برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی با تولید فیلم، تئاتر، موسیقی و با استفاده از دیگر ابزار رسانه‌ای می‌خواهد مردم را وادار به اطاعت از خود کند.

وی افزود: آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند آینده جامعه‌ها را رقم بزنند و برنامه‌ریزی کنند، ولی در کار‌های داخلی خودشان به مشکل خورده‌اند و متأسفانه افرادی در داخل کشور نیز به این اندیشه نزدیک شده‌اند که بدون تفکر ظلم‌پذیری نمی‌توانیم فعالیت کنیم که این نگاه برای کشور خطرناک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مقابل تفکر ظلم‌پذیری، مکتب انتظار قرار دارد که فقط خداخواهی و خداپرستی و دلدادگی به ارزش‌های الهی و ایستادگی در راه هدف را به ما نشان می‌دهد وباید گفت: درمکتب انتظار ایستادن و عقب‌گرد نداریم.

وی از فرهنگ انتظار به‌عنوان فرهنگ اعتقاد به توحید، نبوت، امامت، معاد و اعتقاد به عدل و عدالت یاد کرد و افزود: در کسوت انتظار نباید دست روی دست گذاشت و نسبت به مسائل و مشکلات جامعه بی‌تفاوت بود. همه باید دست‌به‌کار شوند و نقش ایفا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه دانشگاه، حوزه و جامعه باید سیاسی باشد گفت: چهره‌های سیاسی باید نیاز‌های جامعه را درک کرده و بر اساس آن ایفای نقش کنند.

رئیسی بابیان اینکه یکی از شخصیت‌هایی که در طول زندگی خود با مشکلات فراوانی مواجه شد و سختی‌ها را برای رضای خدا به جان خرید شهید آیت‌الله مدرس است ،گفت: این چهره برجسته در مقابل حکومت ستم‌شاهی ایستاد و سختی و تبعید را از تهران تا خواف و کاشمر تحمل کرد، ولی نتوانستند مقاومت، ایستادگی و امید را از او بگیرند و سرانجام او را به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: شهید مدرس به‌جای اینکه عرصه را خالی کند و نسبت به مسائل جامعه و کشور بی‌تفاوت باشد، دشمن را به عقب‌نشینی و تسلیم شدن وادار کرد، حکومت ستم‌شاهی راهی جز به شهادت رساندن وی نداشت.

تلاش دشمن برای ترور شخصیت

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه دشمنان علی ابن موسی رضا (ع) نیز تمام تلاش خود را کردند که امام را به حاشیه برانند و از چشم و دید مردم بیاندازند تصریح کرد: امام رضا (ع) تمام توطئه‌های مأمون را خنثی کرد که بازهم مأمون در برابر امام هشتم (ع) کم آورد و مجبور شد ایشان را به شهادت برساند.

رئیسی گفت: همیشه دشمنان سعی کرده‌اند ترور شخصیت داشته باشند و امامان ما را در دید مردم غیرواقعی معرفی کنند که در همه دوران‌ها دشمنان با شکست مواجه اند، زیرا ایستادگی و مقاومت از خصوصیات مکتب انتظار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: امت اسلامی گرفتار گروهک‌های دست‌ساخته‌ای همچون القاعده و داعش شده بودند و در این میان مقام معظم رهبری دستور دادند تا در مقابل آن‌ها بیاستیم، اما متأسفانه بعضی در داخل کشور عنوان کردند که ما چرا به سوریه برویم؟

رئیسی با تأکید بر اینکه ۴۰ سال است که کشور عرصه‌های مختلف را فتح و پشت سر گذاشته است گفت: نگاه به دست بیگانگان باید اصلاح شود و ظرفیت‌های داخلی کشور مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات حل شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.