بهره مندی معلولان آملی از خدمات بهزیستی

۶ هزار معلول در آمل زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، وحید حسین زاده رئیس اداره بهزیستی آمل در نشست با خبرنگاران گفت: در آمل ۶ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی هستند که حدود دو هزار و ۶۰۰ معلول جسمی، ۶۰۰ معلول بینایی، ۱۵۰۰ معلول ذهنی، ۷۰۰ معلول روانی و ۷۰۰ معلول شنوایی هستند.

وی افزود: بهزیستی ۹۶ خانواده دو معلول، ۸ خانواده چهار معلول را زیر پوشش دارد و برخلاف گذشته امروزه بیشتر پرونده‌های بهزیستی جسمی و حرکتی بعد از اعصاب و روان است.

حسین زاده با بیان اینکه از این تعداد معلولان، ۲۰ درصد معلولیت بیماری، ۷ درصد سوانح، ۶۰ درصد مادرزادی و شش درصد ژنتیک زمان زایمان هستند، گفت: طبق آمار ۶۸ درصد متاهل، ۲۶ درصد مجرد و شش درصد زنان بدسرپرست و مطلقه گزارش شد و ۱۶ درصد زیر ۲۰ سال، ۵۷ درصد ۲۰ تا ۵۰ سال و ۲۷ درصد ۵۰ تا ۹۵ سال تحت پوشش این بهزیستی هستند.

رئیس اداره بهزیستی آمل افزود: در این شهرستان ۶۵ درصد معلول شدید و خیلی شدید، ۲۰ درصد متوسط و ۱۵ درصد خفیف هستند.

حسین زاده از وجود هفت مرکز توانبخشی روزانه و شبانه و بهره‌گیری ۵۰۰ معلول در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای طرح CDR توانبخشی جامع از سوی سازمان در ۳۳۶ روستا‌های آمل به اجرا آمد تا شناسایی معلول در خانواده‌ های روستایی انجام شود.

وی افزود: در این طرح هزار ۳۵۰ معلول شناسایی و زیرپوشش بهزیستی شهرستان قرار گرفتند و بزودی این طرح در شهر آغاز می‌شود.

حسین زاده با بیان اینکه سازمان هر فصل بر روی یک محور بررسی می‌ کند که تاکنون سه محور انجام شد، گفت: در محور اول با عنوان طرح کمک توانبخشی سه ویلچر برقی و سمعک، محور دوم جهیزیه به ۳۰ زوج و محور سوم مسکن برای ۲۰ معلول با انعقاد بهزیستی و بسیج سازندگی و هماهنگی مشارکت مردمی و خیرین دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در اجرای کمیسیون پزشکی نیز ۸۰۰ معلول شرکت و ۳۵ معلول از سمعک و سه معلول با کاشت حلزون به هزینه ۳ میلیون تومان بهره‌مند شدند، افزود: همچنین در اجرای طرح سبد غذایی از ماه رمضان و بعد از آن حدود ۲ هزار سبد و ۱۰ تن برنج بین نیازمندان توزیع شده است.

رئیس بهزیستی آمل با بیان اینکه ۵۰ دانشجو و ۱۷۰ دانش آموز معلول از خدمات یارانه‌ ای بهزیستی بهره‌ مند شدند، گفت: در اجرای طرح توانمندسازی امسال با جذب اعتبار چهار برابر، بالغ بر ۴ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ م

۶ هزار معلول آملی زیر پوشش بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار