افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی برای حمایت از کودکان مبتلا به نقص ایمنی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی برای حمایت از کودکان مبتلا به نقص ایمنی در سینما گالری ملت افتتاح شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه گروهی از مجموعه آثار اساتید و هنرمندان جوان شهر تهران در رشته های نقاشی، خوشنویسی، حجم، عکس و کاریکاتور با حضور الناز شاکردوست و شقایق فراهانی روز دهم آذرماه در سینما گالری ملت افتتاح و به نفع کودکان مبتلا به نقص ایمنی اولیه فروخته شد.

سعیده آبشناسان مجموعه دار آثار تجسمی و مدیر نمایشگاه، در خصوص هدف برگزاری این رویداد هنری اظهار داشت: مدت زیادی است که با کودکان مبتلا به نقص ایمنی اولیه سر و کار دارم. گاهی اوقات به کمک چند تن از دوستان خیر هزینه عمل تعدادی از این کودکان را تقبل می کردیم. باتوجه به اینکه هزینه این بیماری بسیار سرسام آور است و متاسفانه بعد از عمل کودکان در بازه زمانی کوتاهی فوت می شدند، لازم بود که برای بهبود وضعیت آنان تدبیری اساسی و عمیق بیندیشیم. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که در مرحله نخست یک مرکز قرنطینه و در گام بعدی بیمارستان تخصصی برای درمان کودکان بنا کنیم.

وی افزود: قرار بر این است که با عواید فروش آثار این نمایشگاه، زمینی در گلستانک کرج خریداری و مرکز قرنطینه هرچه سریعتر راه اندازی شود.

سعیده آشناسان ضمن اشاره به نقش بی بدیل هنرمندان در حمایت از زلزله زدگان غرب کشور گفت: هنرمندان همواره با حمایت های همه جانبه خود به یاری مردم در بحران های اجتماعی شتافته اند. اقدام آنان برای کمک به انواع بیماری ها قابل تحسین است و با این حرکت خودجوش توجه مردم دنیا را به مقوله هنر درمانی و خرید و فروش بیشتر آثار هنری جلب می کنند.

وی در انتقاد به تضعیف جایگاه هنر در جامعه امروزی بیان کرد: متاسفانه امروزه با رکود بازار هنر مواجه هستیم. یکی از دلایل اصلی این وضعیت فاصله گرفتن مردم از فرهنگ و هنر اصیل ایرانی است. در بیشتر گالری ها آثار فروخته نمی شود و مجموعه دارانی که یکی از کارهای مستمرشان خرید اثر هنری بود از این کار دست کشیده اند.

آبشناسان در ادامه حمایت مردم از این رویداد را ضروری دانسته و گفت: همیشه با حمایت مردم تصمیم ها عملی و اتفاق ها به وقوع می پیوندد و معمولا نقش دولت در اینگونه موارد کمرنگ تر است. اگر افرادی که توان مالی دارند به وسط میدان آمده و آثار را خریداری کنند مشکل مالی کودکان مبتلا به نقص ایمنی تا حدودی رفع و مراحل راه اندازی مرکز قرنطینه به سرعت طی می شود. 

وی هم چنین از تشکیل هیات موسس و هیات امنا برای مرکز قرنطینه خبر داد و افزود: گروهی از هنرمندان بسته به اینکه چه میزان در نظر سایر هنرمندان امین بوده و میزان خوش نامی و شهرتشان چه حد است، به عنوان هیات موسس و هیات امنای مرکز و بیمارستان انتخاب می شوند.

گفتنی است رکورد این نمایشگاه که تا 24 آذرماه در سینما گالری ملت برپاست متعلق به تابلوی نقاشیخط عظیم فلاح است که به عنوان اولین اثر خریداری شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.