پرداخت بیش از ۶۵۰ میلیون ریال برای حفاظت از پلنگ ایرانی

درقالب برنامه جامع بیمه حفاظت از پلنگ ایرانی درخراسان رضوی بیش از ۶۵۰ میلیون ریال به صندوق حمایت از محیط زیست پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حمید صالحی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیمه پلنگ ایرانی یکی از فصول برنامه ملی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی است که در اواخر سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده است گفت: مجری این برنامه شرکت بیمه‌ای "ما" است که در قالب بیمه نامه مسؤولیت پلنگ ایرانی، پوشش دهنده خساراتی از جمله صدمات وارده به محیط زیست در اثر تلفات پلنگ، تلفات دام‌های جوامع محلی و روستائیان و همچنین خسارات جانی وارده به اشخاص در اثر حمله پلنگ می‌باشد.


وی افزود: بر این اساس در سال گذشته در استان بابت یک مورد تلف شدن پلنگ از جنس ماده در پارک ملی تندوره مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال، به صندوق حمایت از محیط زیست از طرف شرکت بیمه یاد شده واریز گردیده و همچنین بابت خسارت وارده از سمت پلنگ به انسان یک مورد به مبلغ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و نیز بیش از ۳۷ میلیون ریال بابت ۶ مورد خسارت پلنگ به دام پرداخت شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: از بین رفتنِ پلنگ به دنبال شکار و استفاده از طعمه مسموم، تخریب زیستگاه‌های این گونه و تصادفات جاده‌ای، سازمان حفاظت محیط زیست را بر آن داشته است تا برنامه جامع مدیریت و حفاظت پلنگ ایرانی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی ایرانی تدوین نماید.

صالحی گفت: این بیمه نامه شامل ارتقا سطح کیفی حفاظت از زیر گونه در معرض خطر انقراض پلنگ ایرانی در گستره وسیع پراکنش آن در کشور از طریق ساماندهی و جبران خسارات وارد شده به اشخاص ثالث و کنترل تعارضات و کاهش تلفات ناشی از فعالیت‌های انتقام جویانه افراد و بهبود شرایط حفاظتی در مناطق حادثه خیز همگام با اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ حفاظتی، است.

انتهای پیام//ف.ج
 

اجرای برنامه جامع بیمه حفاظت از پلنگ ایرانی درخراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.