بهره‌برداری از خط آهن میانه- بستان‌آباد ظرف 6 ماه آینده

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:خط‌ آهن محور میانه- بستان‌آباد حداکثر ظرف6 ماه آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به بازدید خود از روند پیشرفت پروژه راه‌آهن میانه- تبریز، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد ریل‌گذاری شده و ایستگاه هم آماده است.

وی افزود: در شهرستان بستان‌آباد کارهای زیربنایی و زیرسازی قطعات به طور کامل انجام گرفته و امور مربوط به تراورس بتونی، روسازی و ریل‌گذاری در حال انجام است و امیدواریم ظرف چندماه آینده این محور آماده افتتاح باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر است بلیط تبریز به تهران و تهران به تبریز در اختیار مسافران قرار بگیرد و مسافران تهران- تبریز، در بستان‌آباد پیاده شوند و با اتوبوس‌های VIP به تبریز منتقل شوند.

این مسوول تصریح کرد: پیشرفت پروژه در محور بستان‌آباد به تبریز تا باسمنج مشکل خاصی ندارد، بعد از باسمنج یک پل بزرگ وجود دارد که هفته آینده به بازدید این پل خواهیم رفت، سعی می‌کنیم تا باسمنج ادامه یابد و در ائل‌‌گلی به شبکه مترو وصل شود.

خدابخش یادآور شد: ایجاد یک ارتباط دور تبریز تا راه‌آهن نیز مد نظر قرار دارد.

وی توضیح داد: برای تکمیل پروژه در محور بستان‌آباد به تبریز نیز بازدید و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آوریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جلسه یک ماه پیش خود با مجمع نمایندگان استان و وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های اولویت‌دار استان در قانون بودجه سال 97، ابراز داشت: راه‌آهن میانه - ‌تبریز پروژه‌ای است که سال‌ها پیش کلنگ‌زنی شده و جزو مطالبات اصلی مردم تبریز به شمار می‌رود، ما هم تلاش می‌کنیم روند تکمیل پروژه را سرعت بخشیم.

انتهای پیام/ش 

وصل شدن خط آهن میانه به مترو تبریز در ائل‌گلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.