6200 مددجو تحت پوشش بهزیستی شهرضا هستند

همزمان با روز جهانی معلولان، همایش پیاده‌روی معلولان در شهرضا برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امروز جمعی از معلولان شهرستان شهرضا به مناسبت «روز جهانی معلولان» از میدان حر تا میدان تاسوعا را راهپیمایی کردند.

جامعه معلولان شهرضا امسال برای تأثیرگذاری بیشتر در اذهان عمومی به شکل خیابانی راهپیمایی برگزار کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با موضوع معلولیت، این روز را گرامی داشتند.

محمدعلی صادقی در حاشیه این راهپیمایی  هدف از اجرای این راهپیمایی را آگاهی مردم با مفهوم معلولیت، توانمندی معلولان دانست و اظهار کرد: مردم باید از نزدیک با مسائل و مشکلات مربوط به معلولان آشنا شوند و نگرش‌های غلط در مورد معلولیت را از ذهن خود پاک کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار مرکز در قالب آموزش و حرفه آموزی به معلولان در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: سه کانون معلولان در سطح شهرستان شامل کانون معلولان جسمی حرکتی، کانون معلولان نابینا و کم بینا و کانون معلولان ناشنوا و کم شنوا فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرضا بیان داشت: بیش از 6 هزار و 200 نفر شامل معلولان جسمی-حرکتی و ضایعه نخاعی، معلولان کم شنوا و ناشنوای مطلق، معلولان کم بینا و نابینای مطلق، معلولان کم‌توان ذهنی، بیماران اعصاب و روان و سالمندان از جمله گروه‌های مختلف تحت پوشش اداره بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد معلول در شهرستان معلولیت آنها ناشی از تصادف، عوامل محیطی و کار بوده است، اذعان کرد: مناسب‌سازی اماکن و فضاهای شهری و تهیه وسایل ایاب و ذهاب از جمله مهمترین نیازهای معلولان است.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.