معادن غیر ایمن تعطیل می شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به حادثه خیز بودن این استان و لزوم ایمنی معادن، گفت: معادن غیر ایمن تعطیل شده و تا زمانی که ایمنی آنها حاصل نشود، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حمید ذکاء اسدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان روز شنبه در کمیسیون کارگری استان کرمان افزود: به عنوان مجموعه شورای تامین استان به هیچ وجه هیچ بهانه ای از جمله کمبود نقدینگی و مشکلات دیگر را بر ایمنی جان انسان ها ترجیح نمی دهیم.


وی اظهارکرد: از نظر شورای تامین استان، مسئولیت مستقیم حوادث معادن با مدیران عامل شرکت های دولتی، غیر دولتی و خصولتی است.


ذکاءاسدی ادامه داد: بایستی این موضوع با هماهنگی ریاست دادگستری و دادستان ها پیگیری شود.


معاون استاندار کرمان عنوان کرد: به تمامی فرمانداری های استان باید اعلام شود که به موضوع ایمنی معادن توجه لازم را داشته باشند.


وی گفت: ریاست جمهور، معاون اول ریاست جمهوری و وزرای مربوطه اعلام کرده اند که آماده همکاری با استان کرمان هستند و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا از این فرصت به درستی استفاده شود.


معاون استاندار کرمان افزود: فرصت قانونی مناسبی برای شورای عالی معادن استان کرمان در استفاده از حقوق دولتی ایجاد شده که در اولین اقدام باید از این ظرفیت برای افزایش ایمنی معادن استفاده شود.


وی با بیان اینکه معادن جزء سازه های هر منطقه هستند که نباید از آنها غفلت کرد، ادامه داد: با توجه به وقوع زمین لرزه شدید روز گذشته و احتمال وارد شدن آسیب هایی به سازه و ایمنی معادن، معادن موجود در مناطق متاثر از زلزله تعطیل شده است و تا زمانی که ایمنی معادن محقق نشده، آغاز به کار آنها به تعویق خواهد افتاد.


معاون استاندار کرمان گفت: خواست مدیریت استان کرمان و تشکیلات امنیتی، کاری و کارگری استان کرمان این است که تا زمانی که ایمنی ایجاد نشده، این معادن به هیچ وجه آغاز به کار نکنند.


وی یادآور شد: پشت لایه های زغال، گازهای فراوانی وجود دارد که بر اثر زلزله اخیر، ممکن است جا به جایی انجام شده باشد و می تواند مشکلات بزرگی را ایجاد کرده و جان کارگران این معادن را تهدید کند.


معاون استاندار کرمان تاکید کرد: زمین لرزه روز گذشته در استان کرمان که در چندین استان دیگر کشور نیز احساس شده، تقریبا روی تمامی معادن منطقه اثر گذاشته است و باید روی تمامی معادن استان بررسی های تخصصی انجام شود.


ذکاء اسدی اظهارکرد: باید وضعیت ایمنی معادن که به لحاظ کمبود نقدینگی دچار مشکل شده اند، بررسی و مشکلات مربوطه رفع شود.


وی تاکید کرد: ایمنی کارگران و کارمندان معادن از همه امور واجب تر است و باید تجهیزات ایمنی فردی برای کارگران معادن در مرحله اول تامین شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ادامه سخنان خود گفت: خداوند نیز به صراحت فرموده اند در مقابل کنش ها و واکنش هایی که در طبیعت و به دست تقدیر خداوند رخ می دهد، انسان باید با عقلی که متمایز از حیوانات است و با اقدامات خود در برابر این حوادث بیمه شود.


ذکاء اسدی خاطرنشان کرد: زمین لرزه روز گذشته استان کرمان که طولانی مدت و با شدت لرزش بالا بود به دلیل مقاوم سازی انجام شده، خسارت جانی به دنبال نداشته است.


وی ادامه داد: در برخی شهرستان ها فرد تسهیلات را دریافت می کند، و پس از ساخت واحد جدید، به جای تخریب واحد قدیمی، آن را اجاره می دهد که این امر موجب افزایش تلفات جانی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه می شود.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان عنوان کرد: راهی جز تقویت عمومی بنیه های ساخت و ساز و سازه هایی که در منطقه داریم برای مقابله با حوادثی از جمله زمین لرزه وجود ندارد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز گفت: دوربین های پایش تصویری باید در تمامی معادن به کار گیری شود.
خلیل همایی افزود: تمامی معادن باید به سیستم مانیتورینگ دوربین های مداربسته متصل شوند.


وی تاکید کرد: با توجه به تاکید شورای امنیت کشور باید تمهیدات لازم درباره استفاده از مواد منفجره در معادن استان نیز اندیشیده شود.


انتهای پیام/ی

لزوم تجهیز معادن استان به دوربین های پایش تصویری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.