ایزدخواه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ورشکستگی بیمه‌های درمانی پس از اجرای طرح تحول سلامت

کارشناس بیمه گفت: طرح بیمه سلامت هزینه درمان را به صورت سرسام‌آوری بالا برد و موجب ورشکستگی پیش از موعد سازمان بیمه سلامت شد.

طرح تحول سلامت ضربه‌ای اساسی به بیمه کشور بودمحسن ایزدخواه، کارشناس بیمه و عضو هیأت مدیره صندوق بیمه روستاییان و عشایر در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص طرح اولیه بیمه سلامت، اظهار کرد: دستورالعملی که سازمان خدمات درمانی صادر کرد، شامل همه دارندگان بیمه سلامت نیست.

ایزدخواه گفت: طبق گزارش‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، 6میلیون نفر تحت هیچ نوع حمایت بیمه‌های درمانی نبودند، بدین امر، سایتی برای ثبت نام مشخص شده و  حدود 12 میلیون نفر ثبت نام کردند، این درحالی است که سرانه دولتی هم این تعداد را پوشش نداد و  همین امر موجب شد تا طرح بیمه سلامت با مشکل مواجه شود.

وی گفت: قبل از هر اقدامی باید هزینه‌های آینده یعنی درصد رشد هزینه‌ها براساس عملکرد فعالان عرصه سلامت، به طور دقیق پیش‌بینی شود و زمانی که این وضع حاکم نباشد، طبیعتا هزینه‌های سرسام آور و خریداران خدمت و بیمه‌ها را با مشکل مواجه می کند.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه روستاییان و عشایر با بیان اینکه انباشت مجموع بدهی‌های بیمه سلامت به بخش بیمارستانی بخش خصوصی باعث شده که هزینه‌ها از درآمدهایشان سبقت گیرد یادآورشد: بدین امر دولت 850هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کرد و درآمدهای آن را به طرح بیمه سلامت واریز کرد، درحالی که هنوز نیازهای مالی بخش سلامت تامین نشده است.

ایزدخواه در پایان با برشمردن ایرادات بیمه سلامت بیان کرد: طرح بیمه سلامت، طرح خوبی بود اما با رخدادهایی که درپی داشت، هزینه درمان و کارشناسی را به صورت سرسام‌آوری بالا برد و موجب ورشکستگی پیش از موعد سازمان بیمه سلامت شد.

انتهای پیام/

طرح بیمه سلامت، دولت را بدهکار کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۴:۴۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۶
من از دفترچه سلامت راضی نیستم
آخرین اخبار