مسئول واحد بیماری های واگیر بروجرد:

مبتلایان به ایدز در بروجرد ۶۸ درصد آن‌ها سابقه اعتیاد تزریقی دارند

مسئول واحد بیماری‌های واگیر بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد ۲۸۶ نفر مبتلا به ایدز هستند که ۶۸ درصد مبتلایان به ایدز در بروجرد از طریق تزریق مشترک مبتلا شده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ شهرام ممدوحی، مسئول واحد بیماری‌های واگیر بروجرد  گفت: هدف از بیان مشکلات مبتلایان به ایدز، ایجاد رعب و وحشت نیست بلکه نیاز است با رعایت چند نکته و اقدامات بهداشتی از بروز و ابتلا به این ویروس جلوگیری شود.

 وی  افزود: ایدز یکی از بیماری‌های واگیر دار است که از طریق تزریق با سرنگ‌های آلوده، رفتار‌های پر خطر و استفاده از تیغ مشترک در آرایشگاه‌ها منتقل می‌شود و سیستم بدن انسان را مختل می‌کند.

 ممدوحی اظهار داشت: در شهرستان بروجرد ۲۸۶ نفر مبتلا یه بیماری ایدز هستند که ۶۸ درصد این افراد سابقه اعتیاد تزریقی دارند و از طریق تزریق سرنگ‌های آلوده مبتلا شده اند.

 به گفته وی ۱۶۰ نفر از این مبتلایان دارای پرونده بوده و تحت درمان قرار گرفته اند که از ابتدای امسال تا کنون ۱۵ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

 مسئول واحد بیماری‌های واگیر بروجرد تصریح کرد: طبق آمار شهرستان بروجرد ۶۸ درصد مبتلایان از طریق تزریق سرنگ‌های مشترک و آلوده، ۱۵ درصد از طریق رفتار پر خطر و ۲ درصد هم از طریق مادر به جنین به این بیماری مبتلا شده که برخی تحت درمان قرار گرفته اند.

 وی افزود: توصیه می‌شود افرادی که ناخواسته در معرض این بیماری قرار می‌گیرد اگر در کمتر از ۷۲ ساعت به مراکز بهداشتی و مورد نظر مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند میزان ابتلا به ایدز در آن‌ها به صفر می‌رسد.

 ممدوحی به استفاده از مواد مخدر اشاره کرد و افزود: در برخی از موراد افراد مواد مخدری را استفاده می‌کنند که بخشی از مغز آن‌ها مختل شده و ممکن است اقدام به تزریق و یا روابطی داشته باشند که در نهایت به این بیماری مبتلا شوند.

 به گفته وی در هفته ایدز در بروجرد ارائه مشاوره، برگزاری همایش و برپایی ایستگاه‌هایی در سطح شهر از مهمترین برنامه‌هایی هستند که اجرا می‌شود.

انتهای پیام/د

۶۸ درصد مبتلایان به ایدز در بروجرد سابقه اعتیاد تزریقی دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.