مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

با ۱۵۰ هزار نفر از رزمندگان و خانواده‌های شهدا مصاحبه می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: طرح مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدا به‌عنوان خاک‌ریز دوم مدنظر این سازمان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت اله ناصرپور گفت: طرح مصاحبه سراسری با رزمندگان به‌عنوان طرح خاک‌ریز دوم یک پروژه جهت ثبت رشادت و سلحشوری‌های مردم لرستان در ۸ سال دفاع مقدس مدنظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه لرستان بیش از ۱۵۰ هزار رزمنده به جبهه‌ها اعزام و ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و حدود ۵۵ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است، افزود: در راستای این طرح با همه رزمندگان، جهادگران و خانواده‌های شهدای لرستانی که در دفاع مقدس شرکت داشته‌اند مصاحبه به عمل خواهد آمد و اطلاعات تاریخی کاملی از این افراد به دست می‌آوریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بابیان اینکه این طرح در مراحل اولیه بوده و به‌زودی با استاندار مطرح خواهد شد، ادامه داد: این طرح در صورت تأمین اعتبار و صدور مجوز‌های لازم هرچه سریع‌تر اجرایی خواهد شد و طرح خاکریز دوم جز با نگاه جهادی و خستگی‌ناپذیر به ثمر نخواهد رسید.

وی گفت: در پی برگزیدن ۴۰ مصاحبه‌گر نخبه با تحصیلات بالا و آموزش دادن آن‌ها طبق شیوه‌نامه تعیین‌شده هستیم و امیدواریم این طرح طی دو سال انجام شود.

ناصر پور در ادامه به اهمیت و نقش مؤثر لرستان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: لرستان به دلیل قرار گرفتن در خط ترانزیتی کشور منتهی به خوزستان و انجام عمده عملیات‌های دفاع مقدس در خوزستان بیشترین تمرکز دشمن را معطوف به خود کرده بود.

وی ادامه داد: دشمن برای ضعیف کردن پشتیبانی از رزمندگان در خط مقدم به بمباران لرستان پرداخت و در این راستا به بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی آسیب جدی و ۵۷ تلمبه‌خانه لرستان را بمباران کرد.

مدیرکل حفظ آثار لرستان اظهار کرد: ۱۷۵ مورد موشک‌باران و بمباران در لرستان اتفاق افتاده و بیش از ۳ هزار بمب بر سر مردم لرستان که چسبیده به استان‌های مرزی است فروریخته شد و، اما کارکرد سایر استان‌ها در تاریخ‌نگاری دفاع مقدس جلوتر از لرستان است و مسئولان ادوار مختلف باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/د

تلاش برای اجرای طرح خاکریز دوم در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.