شغل سبز چیست؟

گاهی مواقع شاید از شغلتان احساس خستگی کنید و یا فکر کنید که کار سختی انجام می دهید، ولی هستند مشاغلی که شغل های سبز در جهان و پاک ترین شغل ها هستند.

شغل سبز چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا کنون در مورد تخصص های مختلف خصوصیات جالبی همچون "شغل کثیف" را شنیده ایم. اما کدام شغل ها پاک ترین شغل های جهان به شمار می روند؟ در ادامه لیستی از مهمترین شغل های سبز در جهان ارائه شده است.

1- کشاورزان و تولید کنندگان گیاهان شهری

در سراسر جهان کشاورزان شهری اولین پنجره ورود ما به زندگی پایدار هستند. بسته به نوع منطقه استفاده از باغ های محلی، پشت بام ها، دیوارهای سبز و ... امروزه اهمیت زیادی پیدا کرده است. این باغ ها عمدتاً اندازه های مختلفی داشته و توسط مردم محلی اداره می شوند.

2- تکنسین کیفیت آب

در حال حاضر تکنسین های کیفیت آب چه در زمینه ارزیابی آلودگی عادی و چه در زمینه پخش نفت در آب از اهمیت روز افزونی برخوردار هستند. این تکنسین ها و تکنولوژی آن ها مسئول تعیین شرایط مطمئن و سالم آب برای انسان و حیوانات هستند. با ارزیابی منظم کیفیت آب و نمونه برداری منطقه ای، این افراد در تعیین استانداردهای کیفیت آب نقشی اساسی دارند. با آلودگی روزافزون آب ها و ریختن نفت در دریاها، تکنسین های کیفیت آب به طور شبانه روز به نبال روش های اصلاح آب هستند.

3- بازیافت کنندگان

از کودکی یاد گرفته ایم که صرفه جویی کنیم، دوباره استفاده کنیم و بازیافت کنیم. اما آیا می دانستیم که متخصصین بازیافت نیز وجود دارند. بر اساس گزارشات سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، بازیافت هر تن کاغذ انرژی برابر با میزان نیاز 6 ماه یک منزل مسکونی متوسط در آمریکا را صرفه جویی می کند. تأسیسات بازیافت در آینده وابستگی بسیار شدیدی به این متخصصین خواهند داشت.

4- متخصصین طراحی فضای سبز

جنگل های عمودی در ساختمان های آپارتمانی و دفاتر آلوده به دود و دم خودروها، امروز وضعیت عادی شهر هستند. متخصصین فضای سبز به دنبال ارائه طرح های جدید و جالب توجه هستندتا آلودگی های فضای شهری را کاهش دهند. جدیدترین طرح های ساختمانی امروز طرح هایی است که در آن فضای سبز عمودی بکار رفته باشد. هدف از این ساختارها کاهش دی اکسید کربن شهر، اکسیدهای نیتروژن و هوای آلوده است.

5- جنگلداران

یک جنگلدار تنها به حفاظت از جنگل های شهری نمی پردازد، بلکه مسئولیت وی مدیریت جنگل از طریق حفاظت و توسعه است. این متخصصین در جنگل ها به دنبال آن هستند تا کمترین خسارت از طرف بشر به جنگل وارد شود و استفاده از جنگل به سمتی حرکت کند که دائم و مستمر باشد. این جنگلداران از جنگلزدایی، استخراج مواد خام از جنگل، شکار و سایر فعالیت هایی که می تواند منجر به وارد آمدن خسارت به جنگل ها شود جلوگیری می کنند و مهمترین میراث خشکی و منجی انسان از تغییر اقلیم را حفظ خواهند کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

مهم ترین شغل های سبز در جهان کدامند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.