عقب‌ماندن آمریکا از روسیه و چین در عرصه ساخت ارتش رباتیک و دانش هوش مصنوعی

کارشناسان بر این باورند که بی‌توجهی آمریکا به توسعه فناوری هوش مصنوعی می‌تواند این کشور را در رقابت با روسیه و چین عقب نگه دارد.

آمریکا در عرصه ساخت ارتش ربوتیک از روسیه و چین عقب مانده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «کری ای بینگن»، مقام دفاعی آمریکا در امور اطلاعات و امنیت اعلام کرد دولت آمریکا در عرصه تشکیل ارتش رباتیک کاملا بی توجه است و در رقابت با روسیه و چین در عرصه دانش هوش مصنوعی عقب مانده است.

بینگن گفت: آمریکا نه تنها به فناوری «مرد پرنده» دسترسی ندارد، بلکه از کارشناسان خبره برای رصد 180 هزار جرم آسمانی که به جو زمین نزدیک می شوند، برخوردار نیست. این بی تدبیری دولت آمریکا است. ما باید در این زمینه سرمایه گذاری کنیم.

بینگن در حالی چنین اظهارنظری کرده است که چهارشنبه گذشته «رابرت وورکس»، معاون سابق وزارت دفاع آمریکا هشدار داد ارتش آمریکا در زمینه هوش مصنوعی نسبت به رقبای چینی و روسی خود عقب است و اگر تصمیم دارد حرف اول را در عرصه هوش مصنوعی و انقلاب رباتیک در جهان بزند باید زودتر تصمیم بگیرد در غیر این صورت قربانی پیشرفت های هوش مصنوعی رقبایش خواهد شد. او گفت: کاخ سفید و پنتاگون باید برای ارتقای فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی از جمله محاسبات پیشرفته، شبکه اعصاب مصنوعی، سیستم های بدون سرنشین و رباتیک اقدام کند. توسعه این فناوری موجب بهبود روند جمع آوری اطللاعات و تجزیه و تحلیل آن ها، ساخت تسلیحات پیشرفته و هدایت عملیات جنگی بدون سرباز زنده می شود.

وورکس در حالی در این زمینه به دولت آمریکا هشدار داد که اخیرا گزارش هایی مبنی بر پیشرفت های جدید روسیه و چین در حوزه هوش مصنوعی منتشر شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اعلام کرد کشوری که بیشترین استفاده را از هوش مصنوعی ببرد، می تواند به «حاکم جهان» تبدیل شود. رسانه های دولتی روسیه نیز گزارش دادند ارتش این کشور با بهره گیری از هوش مصنوعی در حال توسعه وسایل نقلیه و هواپیماهای بدون سرنشین، ارتش رباتیک و موشک های کروز است.

چین نیز با صرف میلیاردها دلار در حوزه هوش مصنوعی، تا سال 2030 نخستین ماهواره جاسوسی خود را در مدار قرار می دهد. این ماهواره جاسوسی که برگرفته از طراحی ماهواره «بیگ برادر» (Big Brother) است به دولت چین اجازه می‌دهد تا طی 10 سال آینده، تحرکات مرموز و مخفیانه هواپیما‌های آمریکایی همچون بمب افکن‌های بی-2 اسپریت را که معمولا رادارگریز هستند، ردیابی کند.

به رغم سرمایه گذاری های چین و روسیه در فناوری هوش مصنوعی، بودجه پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای علوم و تحقیقات پایه، 4.3 میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام/

 

پیشی گرفتن روسیه و چین از آمریکا در دانش هوش مصنوعی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار