رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان:

بیش از دوهزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی اردکان هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت: در جهان حدود 10درصد از افراد به گونه ای معلولیت دارند و این گروه در استفاده از امکانات جامعه با موانع بسیاری مواجه اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عضدزاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : معلول به معنی ناتوان و زبان لال علیل نیست ، معلولیت تنها و تنها یک نقص است که قابل جبران است اگر به معلولان فرصت بدهیم و با چشم پوشی از نواقص ظاهری آنها ، توانمندیهایشان را در نظر بگیریم آنها  بر اساس توان و توانمندیهایشان به کار گرفته می شوند.

عضدزاده با اشاره به شعار امسال روز جهانی افراد دارای معلولیت تصویب قانون حمایت افراد دارای معلولیت، اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه ی پایدار و پذیرا برای همه افزود : در جهان حدود 10درصد از افراد به گونه ای معلولیت دارند و این گروه در استفاده از امکانات جامعه با موانع بسیاری مواجه اند این موانع شامل موانع فیزیکی ، فناوری اطلاعات ، قوانین ، تبعیضها و نگرشهای اجتماعی غلط نسبت به آنان است و این موانع علاوه بر اینکه مانع از بهره گیری معلولین می شود ، به دلیل حضور نیافتن معلولان در جامعه که خود نیروهای مولدی محسوب می شوند باعث تاخیر و کندی در روند پیشرفت جامعه می ‏شود.

عضد زاده اظهار داشت : معلولان با توجه به برخی از ناتوانیها و نقص های جسمی در پیداکردن کار و اشتغال نسبت به بقیه افراد هم سن و سال و هم جنس خود مشکلات بیشتری دارند و ایجاد شغل برای این قشر از جامعه به یکی از معضلات ما تبدیل شده است.

عضدزاده افزود: به طور کلی معلولان دریافتند که در قبال نقص عضو خود و پذیرش این محدودیت ها، بر دیگر عملکرد های خود تکیه و تمرکز کنند و با تقویت نقاط قوت خود ،در سایر زمینه ها به برتری دست پیداکنند .

وی خاطر نشان کرد : راهکار اشتغال معلولان را قانون تعیین کرده ، قانون 3 درصد استخدام معلولان را که براساس آن دستگاه های عمومی و دولتی موظفند سالیانه 3 درصد از سهمیه اشتغال خود را به معلولان اختصاص دهند ، همچنین دولت پرداخت حق بیمه سهم کار فرمای کارفرمایانی که معلولان را به کار بگیرند عهده دار می باشد .

رئیس اداره بهزیستی بیان داشت : 18 نفر دانشجوی معلول در سطح کاردانی ،کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در شهرستان از کمک هزینه تحصیلی برخوردار هستند، وی آمار معلولین تحت پوشش در بهزیستی اردکان بیش از دو هزار نفر از اقشار مختلف ، با انواع و درصدهای مختلفی از معلولیت اعلام کرد و از این تعداد 430معلول جسمی حرکتی ، 390 معلول ذهنی، 165معلول شنوایی، 216 معلول بینایی و124روانی مزمن از خدمات بهزیستی استفاده می کنند .

وی افزود : مستمری برای افرادی که قابلیت توانمند شدن نداشته باشند دائمی است اگر چه تمام تلاش بهزیستی این است که با پرداخت مستمری و سایر خدمات از قبیل وام اشتغال و تعامل با سایر دستگاه ها و ادارات سعی در توانمندسازی معلولان و خروج از چرخه مستمری باشد .

انتهای پیام/ ی

بهرمندی معلولان ازخدمات بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار