نماینده مردم کرمان وراور؛

مقاوم سازی تنها راه صیانت ازمردم

نماینده مردم کرمان وراور در مجلس گفت:تنها راه ما برای صیانت از مردم و آمادگی در برابر حوادث احتمالی در آینده، مقاوم سازی است.

مقاوم سازی تنها راه صیانت ازمردمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در ستاد بحران استان گفت:هزینه مقاوم سازی در حال حاضر نسبت به هزینه های پس از بروز حادثه یک به هزار خواهد بود و این امر به اهمیت پیشگیری و مقاوم سازی تاکید دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان کانون زلزله است عنوان کرد: تامین برخی زیرساخت ها از جمله ارتباطات در زمان بروز حوادث امری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: اگر وزارت ارتباطات نتواند مشکل تامین ارتباطات در زمان بروز حوادث و نقاط کور موجود در استان کرمان را برطرف کند باید تکلیف خود را با وزارت ارتباطات روشن کنیم.

پورابراهیمی اظهار کرد: 150 چشمه قنات در زمین لرزه اخیر آسیب دیده و زندگی و معیشت روستائیان به این قناتها بستگی دارد که باید برای احیای آنها تصمیم گیری لازم در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت: مدارس استان کرمان از امروز تعطیل اعلام شد زیرا نگران هستیم که در صورت بروز حوادث احتمالی، مشکلاتی برای دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شود.

وی افزود: باید برای تامین امنیت مدارس، دانشگاه ها و خوابگاه های دانش آموزی و دانشجویی توجه ویژه ای صورت گیرد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقاوم سازی استانها یا شهرهایی که توسط ستاد بحران مطرح می شوند باید در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از محل صندق توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی اختصاص یافته است، تاکید کرد: چه اشکال دارد یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی نیز برای ایمن سازی واحدهای مسکونی اختصاص یابد.

وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: شما به عنوان رئیس سازمان مدیریت بحران طرحی برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی و کاهش تلفات حوادث آماده کنید، و ما نیز در مجلس آماده همکاری هستیم.

زمین لرزه 6.1 ریشتری صبح جمعه در کرمان موجب خسارت به واحدهای مسکونی در 7روستای راور شد. این زلزله 300میلیارد توما خسارت داشت.

انتهای پیام/ح

برای صیانت از مردم مقاوم سازی استانها جدی گرفته شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار