مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه؛

رشد ۱۹۷ درصدی صادرات از بازارچه مرزی سومار به عراق

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۹۷ درصدی صادرات از بازارچه مرزی سومار به عراق خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۸ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۳۷ دلار کالا به وزن دو میلیون و ۷۴۸ هزار و ۵۹۳ تن از طریق مرز‌های استان کرمانشاه به خارج از کشورصادر شد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۲ درصدی داشته است.
 
وی افزود: از مجموع یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۳۷ دلار کالا در ۸ ماهه سال جاری، میزان ۴۷۴ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۴۴۴ دلار آن با وزن ۶۲۷ هزارو ۱۸ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۹۷ درصد و از لحاظ وزنی ۱۳۶ درصد رشد داشته است.
 
حیدری ادامه داد: گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات خروجی به کشورعراق رتبه نخست را در بین گمرکات استان کرمانشاه در ۸ ماهه سالجاری به خود اختصاص داده است.
 
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  گفت: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۳۹۰ میلیون و ۸۷۷ هزارو ۸۵۵ دلار به وزن یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۶۰ تن است که از این لحاظ در جایگاه دوم در بین گمرکات استان قرار دارد.
 
وی بیان داشت: صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله نیز ۱۷۶ میلیون و ۷۰۷ هزارو ۹۸۲ دلار کالا به وزن ۵۴۶ هزارو ۵۱۷ تن بوده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۷۴ درصد افزایش داشته است.
 
حیدری افزود: در ۸ ماهه سال جاری میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی ۶۰ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۷ دلار به وزن ۲۴۷ هزارو ۸۱۸ تن است.
 
وی ادامه داد: در ۸ ماهه سال جاری گمرک بازارچه مرزی شوشمی با صادرات خروجی ۳۳ میلیون و ۳۱۰ هزارو ۴۹ دلار کالا به وزن ۲۵۰ هزارو ۵۷۷ تن به خارج از کشور، از لحاظ ارزش ۹۸ درصد و از حیث وزن نیز ۳۶ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه، عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، کولر‌های آبی و ظروف ملامین عنوان کرد.
 
انتهای پیام/پ
 

رشد صادرات  از بازارچه های مرزی استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار