ذوالنور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران هیچ پیش‌شرطی را از سوی اتحادیه عرب برای مذاکره نمی‌پذیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ایران به هیچ وجه پیش‌شرط های اتحادیه عرب را برای مذاکره نمی‌پذیرد زیرا آنها در حد دخالت در امور ما نیستند.

پیشنهاد مذاکره از سوی اتحادیه عرب حامل پیام پیروزی برای ایران استمجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیشنهاد اتحادیه عرب به منظور مذاکره با ایران در راستای ایجاد ثبات در منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از بیان چنین پیشنهادهایی اظهار خرسندی خواهد کرد، چراکه مذاکره برای حل مشکلات منطقه‌ای همواره خواسته ایران بوده است.

وی افزود: ایران همواره دو موضوع تنش و حضور بیگانگان در منطقه را منع می‌کند، در مقابل هم راهبرد کشورمان برای این موضوعات،  تاکید بر گفت‌وگو و تفاهم برای حل مشکلات و افزایش ثبات منطقه است.

ذوالنور تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر پیشنهاد مطرح شده از سوی اتحادیه عرب یک نقشه و تدبیر شوم نباشد و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، نشانه سر عقل آمدن اتحادیه عرب باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: اتحادیه عرب تا به حال از هیچ خصومتی علیه کشورمان دریغ نکرده و با حمایت از تروریستها با محوریت عربستان عامل بی ثباتی های منطقه است.

وی اضافه کرد: اتحادیه عرب اگر امروز چنین موضوعی را مطرح می‌کند به دلیل آن است که در جهت تحقق اهداف خود به بن بست رسیده و همه تلاشی که برای ایجاد تنش و تضعیف خط مقاومت و جنگ نیابتی انجام داده بی نتیجه مانده است، لذا به گفت‌وگو پناه آورده است.

ذوالنور تصریح کرد: طرح مذاکره ایران و اتحادیه عرب از سوی دبیر کل این اتحادیه، نشان می‌دهد که اگر مقاومت کنیم و از سازش بپرهیزیم، دنیا بر روی قدرت ما حساب خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: همچنین دبیرکل اتحادیه عرب ضمن ارائه پیشنهاد مذاکره، خواستار لغو برخی اقدامات از سوی ایران شده است، ممکن است که ایران هم برای آنها پیش شرط بگذارد،  اما ایران به هیچ وجه پیش‌شرطی را از سوی اتحادیه عرب نخواهد پذیرفت، چراکه آنها در حدی نیستند که بخواهند در امور ما دخالت کنند.

ذوالنور اظهار کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه در جهت آسیب به دیگران و برخورد با منافع مشروع کشورها اقدامی انجام نداده است که بخواهد پیش شرطی را بپذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار