معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت؛

ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای «وحید غفران‌نیا» رونمایی می‌شود

ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای حافظ بین المللی قرآن کریم، استاد وحید غفران نیا همزمان با آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری آواها و نغمات دینی آیات ترنم آسمانی رونمایی می‌شود.

ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای «وحید غفران‌نیا» رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ابراهیم لایقی  معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ،اظهار کرد: ضبط ترتیل کل قرآن کریم توسط آقای غفران نیا، در طی شش ماه و با نظارت کارشناسان در یکی از استودیوهای مجهز تبریز انجام شده است.

وی با بیان این‌که این ترتیل در مجموع در حدود ٣٠ ساعت را شامل می‌شود افزود: در ضبط این ترتیل موارد مختلف فنون قرائت ترتیل قرآن کریم بالاخص در حوزه الحان ترتیل، مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه این ترتیل با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز تولید شده است، افزود: در مراسم آختتامیه دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی این ترتیل رونمایی می‌شود.

لازم بذکر است، وحید غفران نیا متولد ۱۳۶۳ اولین حافظ خردسال کل قرآن کریم جهان تشیع است که حفظ کل قرآن کریم را در سال ۱۳۷۲ در محضر مقام معظم رهبری و در سن ٩ سالگی به پایان رسانده است.

وی دارای هفت عنوان اول و دوم بین المللی در مسابقات قرآنی کشورهای ایران، مصر، اردن، لیبی، عربستان سعودی، امارات، اردن بوده و به عنوان پرافتخارترین حافظ کل جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۵رتبه اول کشوری شناخته می‌شود.

کسب عنوان جوان ملی کشور در سال ۱۳۸۵، خادم القرآن الکریم کشوری ارشاد در سال ۱۳۷۷ از طرف رئیس جمهور وقت، اعزام به کشورهای مختلف جهت انجام ماموریت‌های قرآنی وکسب رتبه اول و دوم در مسابقات کشوری تواشیح و همخوانی اوقاف از سایر افتخارات این قاری بین المللی می‌باشد.

استاد وحید غفران نیا هم اکنون به تحصیل در مقطع دکتری رشته معماری مشغول بوده و همزمان به تدریس حفظ قرآن کریم و تربیت حفاظ قرآنی می‌پردازد.

 

انتهای پیام/خ

ترتیل صوتی کل قرآن کریم با صدای حافظ بین المللی قرآن کریم، استاد وحید غفران نیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.