رئیس اداره بهزیستی میبد:

آمارنابینایی درشهرستان میبد کاهش یافت

رئیس اداره بهزیستی میبدگفت :با غربالگری 5هزار و 400 نفر دربحث ژنتیک ،نابینایی و ناشنوایی درچند سال اخیر حتی یک نوزاد ناشنوا هم دراین شهرستان متولد نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحسن فلاح رئیس اداره بهزیستی گفت :بهزیستی در راستای وظایف خود در ارائه خدمات به معلولین درسال گذشته توانسته است به 970 نفر از معلولین تحت پوشش خود را در زمینه مستمری و خدمات توانبخشی و وام های اشتغال زایی خدمات ارائه کند.

 فلاح افزود:با غربالگری 5هزار و 400 نفر دربحث ژنتیک ،نابینایی و ناشنوایی ،آمارنابینایی در شهرستان میبد به زیر 6دهم درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی گفت :بهزیستی در راستای وظایف خود در ارائه خدمات به معلولین درسال گذشته توانسته است به 970 نفر از معلولین تحت پوشش خود را در زمینه مستمری و خدمات توانبخشی و وام های اشتغال زایی خدمات ارائه کند.

وی از کاهش قابل توجه آمارنابینایی درشهرستان میبد خبرداد وگفت :با غربالگری 5هزار و 400 نفر دربحث ژنتیک ،نابینایی و ناشنوایی ،آمارنابینایی در شهرستان میبد درسال های اخیر به زیر 6دهم درصد کاهش یافته است و درچند سال اخیر حتی یک نوزاد ناشنوا هم دراین شهرستان متولد نشده است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات ژنتیک درشهرستان میبدگفت :با اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج ،گام های موثر در جلوگیری از فرزندان معلول دراین مرکز برداشته شده است.

انتهای پیام/ ی

مشاوره قبل از ازدواج ،گام های موثر در کاهش نابینایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.