منطق عجیب مسئولان زندان‌های تگزاس برای ارائه کتاب‌های مجاز و ممنوعه به زندانیان

مسئولان زندان‌های تگزاس در ارائه فهرست کتاب‌های مجاز و ممنوعه برای زندانیان از منطق عجیبی پیروی می‌کنند.

منطق عجیب زندان های تگزاس برای ارائه کتاب های مجاز و ممنوعه به زندانیانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست؛ زندان های تگزاس در آمریکا در ارائه فهرست کتاب های مجاز و ممنوعه از منطق عجیبی پیروی می کنند.

بیش از 150 هزار نفر در زندان های تگزاس حق ندارند کتاب «رنگ ارغوانی» نوشته «آلیس واکر» و برنده جایزه پولیتزر را مطالعه کنند و این کتاب در زندان های تگزاس ممنوع است. این در حالی است که کتاب های گروه نژادپرست «کلو کلاکس کلان» به سادگی  برای مطالعه در اختیار زندانیان قرار می گیرد.

مجموعه غزلیات شکسپیر و «کتاب قرمز بزرگ» نوشته مونتی پایتون به دلیل اینکه حاوی تصاویر برهنه و محتوای پوچ است؛ طنز «والدو کجاست»، و «فرکونومیکس» کتاب نظریه های اقتصادی  و بیش از 10 هزار جلد کتاب دیگر نیز یه سبب محتوای اخلالگرانه برای زندانیان تگزاس ممنوع است.

کتاب ضدسامی «نبرد من» نوشته آدولف هیتلر، دو کتاب نوشته دیوید دیوک، پایه گذار فرقه نژادپرستانه کلوکلاکس کلان و نزدیک به 25 هزار جلد کتاب  که تقریبا ممنوع هستند، در زندان های تگزاس مجازند.

منطقی که پشت این سیاست نظام قضایی تگزاس وجود دارد، بسیار گیج کننده است. علت ممنوعیت برخی کتاب ها در زندان های تگزاس این است که احتمال آگاهی زندانیان از روش های قانونی برای احقاق حق  افزایش می یابد. همچنین در برخی از کتاب ها نحوه تهیه مواد مخدر صنعتی، اسلحه و مواد منفجره و یا فرار از زندان توضیح داده شده است. کتاب های درجه دار با محتوای برهنگی و جنسی نیز می تواند بر اذهان زندانیان و گسترش همجنس گرایی و بیماری های ناشی از آن تاثیر بگذارد. همچنین اطلس ها و دایره المعارف ها  به سبب ارائه ایده فرار ممنوع است.

گزارش سازمان حقوق مدنی تگزاس در سال 2011 اعلام کرد انتخاب کتاب های ممنوعه و مجاز برای زندانیان با بررسی های روانشناختی گسترده انجام شده که علت آن محرمانه است.

انتهای پیام/

 

کتاب های مجاز و ممنوعه برای زندانیان آمریکایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سپهری
۱۸:۱۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
کاملاً مشخصه دلیل این لیست ؛ کتاب‌های نژادپرستانه آزاده که حس اون ها رو تحریک کنه و بعد از آزادی باز برگردند زندان!
آخرین اخبار