مقام نظامی آمریکایی: جنگ با کره شمالی حتمی است مگر آنکه چین پا در میانی کند

یک سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است جنگ با کره شمالی قطع به یقین اتفاق خواهد افتاد، مگر آنکه چین پا در میانی کند.

مقام آمریکایی: جنگ با کره شمالی حتمی است مگر آنکه چین پا در میانی کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «رالف پیترز»، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا معتقد است توانایی هسته‌ای کره شمالی در نهایت به جنگ منجر خواهد شد مگر آنکه دولت چین راه حلی پیشنهاد کند و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برای مذاکره متقاعده کند.

پیترز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت: آمریکا در صورتی که ماشه را بکشد، نمی تواند پایان این ماجرا را پیش بینی کند. سوال این است که آیا کره شمالی با ورود به جنگ می تواند از پس آن بر آید یا خیر؟ چرا که این جنگ صرفا شلیک چند موشک و سرنگون کردن آنها (موشک ها) نیست. شما باید علاوه بر تحقیقات استراتژیک، دفاع هوایی، کسب اطلاعات محرمانه، حتما به پناهگاه های زیرزمینی نیز بروید. این یک هشدار برای جنگ واقعی است.

این سرهنگ بازنشسته معتقد است اگر آمریکا مجبور به مواجهه نظامی با کره شمالی باشد، جنگ بزرگی رخ خواهد داد. حتی چین  نیز قادر به کنترل کره شمالی نخواهد بود.

او در پاسخ به این پرسش که تنها راه جلوگیری از وقوع جنگ چیست، گفت: چین تنها عاملی است که می تواند کره شمالی را وادار به مذاکره کند. آنها در حال حاضر کمی بهم ریخته اند و محتاط عمل می کنند. با وجود این، پکن فقط قول می دهد و شرایط را برای چند ماه آرام نگه می دارد. آنها تنها طرفی هستند که با فشار آوردن به پیونگ یانگ، می تواند راه حل صلح را اجرایی کنند.  

این مقام آمریکایی مدعی شد روسیه از کشورهایی است که به کره شمالی سلاح قاچاق می کند ولی این موضوع قابل کنترل است در صورتی که چین، کره شمالی را سر میز مذاکره حاضر کند.

دولت پیونگ یانگ هفته گذشته، جدیدترین آزمایش موشکی خود را پس از دو ماه انجام داد. پس از این آزمایش، کره شمالی اعلام کرد از توانایی لازم برای هدف قرار دادن همه خاک آمریکا برخوردار است. رییس جمهور آمریکا پیش از این به پیونگ یانگ هشدار داد در صورتی که آمریکا و یا هریک از متحدانش از سوی این کشور در معرض خطر قرار بگیرند و تهدید شوند، با مداخله نظامی واشنگتن مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

پیش بینی مقام نظامی آمریکایی درباره جنگ با کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
آخرین اخبار