کمیسیون مستقل انتخابات:

فهرست رای دهندگان بر اساس تذکره های ورقی آماده می شود

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که طرح ثبت نام رای دهندگان بر اساس تذکره‌های الکترونیک به دلیل وجود برخی مشکلات رد شده و قرار است فهرست رای دهندگان بر اساس تذکره‌های ورقی آماده شود.

فهرست رای دهندگان بر اساس تذکره های ورقی آماده می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کردند که طرح ثبت نام رای دهندگان بر اساس تذکره‌های الکترونیک به دلیل وجود برخی مشکلات رد شده و قرار است فهرست رای دهندگان بر اساس تذکره‌های ورقی آماده شود.

اعضای کمیسیون مستقل انتخابات صبح امروز با برگزاری نشستی خبری گفتند که تذکره‌های الکترونیکی توزیع نشد و به همین دلیل طرح دیگر کمیسیون که فهرست رای دهندگان بر اساس تذکره‌های ورقی آماده می‌شود زیر دست گرفته می‌شود.

این درحالی است که پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات و مسئولان حکومت وحدت ملی بارها اعلام کرده بودند که انتخابات آینده با استفاده شیوه‌های الکترونیک برگزار خواهد شود. رهبران حکومت وعده داده بودند که پیش از برگزاری انتخابات تذکره‌های برقی توزیع می‌شود.

وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات در این نشست خبری گفته که کمیسیون انتخابات ۷۳۵۵ مرکز رای دهی را تثبیت کرده و ۱۰۱۵ مرکز از خانه‌ها و جاهای شخصی به مکاتب و اماکن عمومی منتقل شده تا شفافیت انتخابات بیشتر شود.

این عضو ارشد کمیسیون مستقل انتخابات افزوده که بر اساس بررسی‌های این کمیسیون ۱۱۷۶ مرکز رای دهی خلاف معیار تشخیص داده شده و از سوی کمیسیون رد شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات همواره اعلام کرده که مصمم است انتخابات را در تاریخ مشخص شده برگزار کند، اما شماری از جریان‌های سیاسی، نهادهای مدنی و نهادهای ناظر انتخابات بدین باورند که این کمیسیون توانایی برگزاری انتخابات شفاف و مورد قبول شهروندان کشور را ندارد و حکومت در کارهای این کمیسیون به صورت گسترده مداخله می‌کند.

با این حال اعضای کمیسیون انتخابات گفته که اجازه مداخله به هیچ کسی را نخواهد داد و در برگزاری شفاف انتخابات نهایت تلاششان را به خرج خواهند داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.