واکنش طالبان به انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدس

طالبان در اعلامیه‌ ای به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رزیم اسرائیل واکنش نشان داده آن را گامی پر از تعصب و دور از عقل خواندند.

واکنش طالبان به انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدسبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان در اعلامیه‌ ای به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رزیم اسرائیل واکنش نشان داده آن را گامی پر از تعصب و دور از عقل خواندند.

گروه طالبان با انتشار خبرنامه‌ ای اعلام کردند که آمریکا با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، چهرۀ اشغال‌گرانۀ خود را آشکار ساخت و برنامه دشمنی با دین اسلام و حمایت از غصب و استعمار را اعلام کرد.

طالبان در این اعلامیه از دولت‌های اسلامی خواسته اند تا حمایتشان از فلسطین را اعلام کنند.

این گروه با بیان این‌که اگر جهان اسلام در بین خود دست برادری ندهد ممکن است موجودیت مسلمانان به مخاطره بیفتد دهشدار داد: اقدام ترامپ دامن زدن به آتش جنگ در تمام جهان و به ویژه در خاورمیانه خواهد بود.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید رسما بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت. ترامپ در جریان یک سخنرانی گفت که سفارت آمریکا در اسرائیل نیز از تل آویو به یبت‌المقدس انتقال خواهد یافت.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: طالبان ، افغانستان ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار