دبیر انجمن علوم خاک ایران:

مجلس برای تصویب قانون خاک بجد اهتمام کند

دبیر انجمن علوم خاک ایران گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون خاک در کشور اهتمام جدی داشته باشند.

مجلس برای تصویب قانون خاک بجد اهتمام کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین بشارتی روز پنجشنبه در نشست بزرگداشت هفته خاک در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: این مساله می تواند در حفاظت و جلوگیری از تخریب خاک در کشور کمک زیادی کند.
وی بیان کرد: خاک بستر مناسب برای محصول کشاورزی و حیات و فعالیت های بشر است که این اهمیت آن ایجاب کرده توجه بیشتری به آن شود.
بشارتی ادامه داد: تغییر کاربری، شور شدن، فقر مواد آلی، کاهش عناصر غذایی، فرسایش آبی و بادی و مواردی از این قبیل عوامل جدی تهدید کننده خاک هستند که باید در مقابله با آن بجد تلاش کرد.
وی یادآور شد: 18 میلیون هکتار از اراضی کشور خاک با قابلیت کشاورزی دارد که حدود هشت میلیون هکتار آن آبی است و بیش از 90 درصد محصولات و مواد غذایی کشور از آن بدست می آید.
دبیر انجمن علوم خاک گفت: ایران اکنون در زمینه برخورداری از زمین های با قابلیت کشاورزی در زمره کشورهای فقیر قرار دارد.
بشارتی با اشاره به 14 آذر روز جهانی خاک اظهار داشت: از 11 تا 18 آذر نیز به عنوان هفته خاک اعلام شده که به فراخور اهمیت خاک کشورهای مختلفی با برگزاری نشست های مختلف این مناسبت را گرامی می دارند.
وی افزود: در این ارتباط برگزاری نشست هایی برای افزایش توجه و اهمیت به خاک یک ضرورت است که نسبت به آن و موارد مرتبط با آن اهتمام لازم وجود ندارد.

انتهای پیام/پ

اهتمام بجد مجلس برای تصویب قانون خاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.