امضای قراردادهای میلیاردی میان فرانسه و قطر در سفر مکرون به دوحه

رئیس جمهور فرانسه در سفر چند ساعته به قطر قراردادهای بزرگ چند میلیارد یورویی با مقامات این کشور منعقد کرد.

امضای قراردادهای میلیاردی فرانسه و قطر در سفر مکرون به دوحهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سفر چند ساعته به قطر قراردادهای بزرگ چند میلیاردی با مقامات این کشور منعقد کرد. به گزارش شبکه خبری فرانس 24، مهمترین بخش سفر رئیس جمهور فرانسه به قطر عقد قراردادهایی بود که به گفته مکرون ارزش آن در مجموع 12 میلیارد یورو ارزیابی می شود. مسئله رقابت عربستان سعودی و قطر و همکاری با فرانسه در نبرد با تروریسم نیز از دیگر مسایل مطرح شده در این سفر هستند.

مکرون پس از گفت و گو با مقامات قطری در یک نشست خبری گفت: فرانسه و قطر تصمیم گرفتند درباره قصد خود برای تهیه یک نقشه راه با هدف تقویت روابط بین دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن و نبرد با افراط گرایی بیانیه مشترک ارائه کنند. بدین ترتیب، مبادلات اطلاعاتی و فنی دو کشور و همچنین تبادل اطلاعاتی موثر در برابر تهدید افراط گرایان تسهیل خواهد شد.

مکرون گفت: هدف از این اقدام، آماده سازی برگزاری کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم و منابع مالی آن است و فرانسه به برگزاری این گردهمایی متعهد شده است. این کنفرانس قرار است در آوریل سال 2018 در پاریس برگزار شود.

 

انتهای پیام/

قرداد 12 میلیارد یورویی میان فرانسه و قطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار