درخواست شولتز برای تشکیل «ایالات متحده اروپا»

دویچه وله در مطلبی، پیشنهاد رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان مبنی بر تشکیل ایالات متحده اروپا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دویچه وله در مطلبی نوشت: مارتین شولتز، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان، درخواست کرده است تا سال 2025، «ایالات متحده اروپا» تشکیل شود. این مطلب به بررسی این پیشنهاد پرداخته است.

روز پنجشنبه، مارتین شولتز در کنفرانس حزب سوسیال دموکرات آلمان پیشنهاد تشکیل «ایالات متحده اروپا» را ارائه کرد. این سخنرانی وی با واکنش گسترده کاربران در فضای مجازی روبرو شد که وی را «خیال‌پرداز» و «طرفدار افراطی اروپا» خواندند. با این‌حال، در صورت اجرای این پیشنهاد شولتز، 8 سال دیگر، از کشورهایی که اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرند، رسما درخواست خواهد شد از آن خارج شوند.

وی که پیشتر به عنوان رئیس پارلمان اروپا نیز فعالیت کرده است روز جمعه بار دیگر از پیشنهاد خود دفاع کرد و خطاب به 600 نفر حاضر در این سخنرانی گفت «بار دیگر اشتیاق خود به اروپا را افزایش دهند.»

وی افزود: «ادغام اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهترین محافظ در برابر فاشیسم و جنگ است.» این اظهارات وی، تشویق و تمجید حاضران را برانگیخت.

بر خلاف اختلاف نظرها درباره آغاز مذاکرات به منظور تشکیل دولت ائتلافی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، حزب سوسیال دموکرات درباره ایده تشکیل ایالات متحده اروپا اتحاد دارد.

اکنون که قرار است برخی از مقامات مهم عضو حزب سوسیال دموکرات روز چهارشنبه با مرکل و حزب او دیدار و گفتگو کنند، مسئله اتحادیه اروپا به یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات برای مذاکره تبدیل خواهد شد. با این‌حال، احزاب محافظه‌کار مرکل تا کنون تمایلی به حمایت از پیشنهاد اعمال اصلاحات در اتحادیه اروپا، که از طرف امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز بیان شده است، از خود نشان نداده اند.

شولتز در گفتگو با دویچه وله گفت: «منظور من، بحث درباره این است که چگونه 27 کشور باقی مانده در اتحادیه اروپا می‌توانند بنیان پیمان لیسبون (اصلاحیه قانون اساسی پیشین اروپا) را، که واضح است برای حل بسیاری از مشکلات داخلی و بین‌المللی کارآمد نیست، بهبود ببخشند. منظور من از ایالات متحده اروپا همین است.» وی افزود: «این به معنی پیاده کردن مشابه دولت آمریکا در خاک اروپا نیست.»

با این‌حال، وی نتوانسته است همه مقامات آلمانی را متقاعد کند. یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات در گفتگو با دویچه وله گفت با این‌که از درخواست شولتز برای همکاری نزدیک‌تر کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، حزب سوسیال دموکرات در حال حاضر باید تمرکز خود را بر بهبود چهره عمومی خود پس از نتایج بسیار ضعیف در انتخابات پیشین آلمان و به خصوص در میان جوانان آلمانی، منعطف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار