مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سطح زیر کشت سیب‌زمینی امسال ۸۵۰ هکتار بود که این مقدار نسبت به سال زراعی 94-95 کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جمشید دارا مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:در سال جاری سطح زیر کشت سیب‌زمینی در سال زراعی جاری ۸۵۰ هکتار بود که این مقدار نسبت به سال زراعی 94-95 کاهش داشته است.

وی افزود:در آذربایجان غربی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مراحل کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی  به‌صورت مکانیزه انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی در تولید سیب‌زمینی رتبه ۱۵ کشوری را به خود اختصاص داده وسالیانه بیشترین کشت سیب‌زمینی به ترتیب در شهرهای چالدران، خوی، ارومیه و پلدشت صورت می گیرد.

دارا در رابطه با اقدامات حمایتی انجام‌ شده برای بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی در استان گفت: اعطای تسهیلات بانکی برای کمک به خرید غده سیب‌زمینی و ماشین‌آلات موردنیاز و تأمین نهاده‌های کشاورزی برای بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی از جمله اقدامات انجام گرفته در استان در جهت بهبود وضعیت کشت سیب‌زمینی است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یاد آور شد: میزان مصرف سیب زمینی در آذربایجان غربی سالانه ۱۵۰ هزار تن بوده ولی تولید سالیانه استان به ‌صورت متوسط ۴۰ هزار تن است.

وی اعلام کرد: به ازای هر کیلوگرم تولید سیب زمینی 1500 ریال یارانه صادراتی پرداخت می شود که این میزان حدود ۳ و نیم میلیارد ریال برآورد شده است.

دارا افزود: با وجود اینکه در سال جاری تولید سیب‌زمینی در استان به خودکفایی نرسیده، اما در برخی مقاطع زمانی صادرات سیب زمینی به کشورهای عراق، آذربایجان، نخجوان، و ارمنستان انجام گرفته است.

انتهای پیام/ح

میزان مصرف سیب زمینی در آذربایجان غربی سالانه ۱۵۰ هزار تن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.