برگزاری دوره‌ آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز از برگزاری دوره‌های آموزشی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بهداشت و حفاظت از محیط زیست در نطنز و بادرود خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی صادقی  اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و درگیری سال گذشته منطقه و برخی از مناطق استان به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و نظر به اینکه محیط‌بانان منطقه حفاظت شده کرکس در حین گشت زنی با مواردی همچون زخمی شدن پرندگان در منطقه مواجه می‌شدند با تفاهم با اداره دامپزشکی نطنز یک دوره توجیهی برای کارشناسان و محیط‌بانان منطقه حفاظت شده کرکس برگزار شد.

وی افزود: در این دوره توجیهی شرکت کنندگان با چگونگی شناخت بیماری و روش‌های پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری آشنا شدند و آموزش‌های لازم در مواجهه با این پرندگان را فراگرفتند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز تصریح کرد: در این دوره خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان یک بیماری خطرناک و مشترک میان انسان و طیور گوشزد و مقرر شد محیط‌بانان در اسرع وقت نسبت به واکسینه نمودن خود اقدام کرده تا در مواجهه با پرندگان وحشی دچار بیماری نشوند.

وی همچنین از برگزاری یک دوره آموزشی ضمن خدمت بیست ساعته برای دویست نفر از دبیران آموزش و پرورش در بادرود خبر داد و گفت: در این دوره که با هماهنگی انجمن حافظان محیط زیست بادرود انجام شد، معلمان بادرودی آموزش‌های بهداشتی و زیست محیطی لازم را فرا گرفتند.

صادقی با بیان اینکه در این دوره برنامه‌های آموزش همگانی محیط زیست و ارتقای دانش زیست محیطی عموم دوره آموزشی بهداشت و حفاظت محیط زیست تدریس شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معلمان بیشترین ارتباط را با سیستم آموزشی و دانش آموزان دارند می‌توانند ضمن فراگیری مطالب این دوره‌ها به نسل آینده دید محیط زیستی بدهند و توسعه پایدار را رقم بزنند.

 

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.