ترامپ سفیر جدید آمریکا در سئول را برگزیده است

به تازگی مشخص شده است که گزینه دونالد ترامپ برای سمت سفیر آمریکا در کره جنوبی در انتظار تأیید نهایی از سوی دولت سئول است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است درباره اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گزینه خود برای سمت سفیر این کشور در کره جنوبی را انتخاب کرده است و تنها در انتظار تأیید او از سوی سئول است.

«ویکتور چا»، کارشناس امور کره شمالی و مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا در دوره جورج دبلیو بوش هم اکنون در انتظار تأیید از سوی سئول است تا شغل خود به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی را آغاز کند.

منابع آگاه اعلام کردند امیدوارند که دولت کره جنوبی خیلی زود صلاحیت وی را تأیید کند؛ زیرا از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید در ماه ژانویه پست سفیر آمریکا در کره جنوبی همچنان خالی مانده است.

خبر انتخاب «ویکتور چا» زمانی اعلام شد که کره شمالی در ماه نوامبر یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرد. به دنبال این آزمایش موشکی، دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد ما شرایط را کنترل می کنیم.

در پی آزمایش هسته ای کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی هم رزمایش نظامی نزدیک شبه جزیره کره آغاز کردند. این در حالیست که چین و روسیه پیشنهاد داده اند که کره شمالی آزمایش های هسته ای خود را در قبال توقف تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی متوقف کند.


انتهای پیام/

انتخاب سفیر آمریکا در کره جنوبی از سوی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار