کره شمالی: ترامپِ «خرفت» به کل جهان نشان داد چه کسی خواستار نابودی صلح است

کره شمالی بار دیگر به اقدام دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از هندوستان تایمز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (شنبه) با انتشار یک بیانیه جدید به اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و او را «خرفت» خواند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در این بیانیه اعلام کرد: این که یک انسان خرفت بیمار (ترامپ) به وضوح خواستار نابودی کامل یک کشور مستقل در سازمان ملل شده است، به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست. اما این اقدام وی به کل جهان نشان می دهد که چه کسی خواستار نابودی صلح و امنیت جهانی است.

کره شمالی در ادامه این بیانیه اعلام کرد: ما حمایت کامل خود را از فلسطینیان و مردم عرب که برای بدست آوردن حقوق قانونی خود تلاش می کنند، اعلام می کنیم. آمریکا باید عواقب اقدامات بی رحمانه و بی شرمانه‌اش را بپذیرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی پیش از این هم در بیانیه ای اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود.  بیانیه روز چهارشنبه دونالد ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، خشم جامعه مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت.

دونالد ترامپ پیش از این هم کره شمالی را تهدید کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد. تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های موشکی پیونگ یانگ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره و همچنین لفاظی های دونالد ترامپ علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه های اخیر تشدید شده است.


انتهای پیام/

 کره شمالی اقدام جنجالی ترامپ درباره قدس را محکوم کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار