با رأی نمایندگان؛

طرح اصلاح بودجه برای کمک به مناطق زلزله‌زده به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد

با موافقت نمایندگان طرح اصلاح بودجه ۹۶ برای کمک به مناطق زلزله زده برای رفع پار‌ه‌ای از ایرادات به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

طرح اصلاح بودجه برای کمک به مناطق زلزله‌زده به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در جلسه علنی امروز سه شنبه 21 آذر طرح اصلاح بودجه 96 برای کمک به مناطق زلزله زده با رأی نمایندگان و برای رفع ایرادات قانونی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد.

گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح مزبور یعنی طرح یک فوریتی اصلاح بند "ه" تبصره یک و الحاق یک بند به تبصره 9 قانون بودجه 96 با 176 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 228 نمایندگان حاضر در مجلس موافقت کردند.

اما علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی این طرح گفت: اینکه برای کمک به زلزله زدگان از یارانه دیگر اقشار جامعه گرفته شود با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد و باید این اشکالات را رفع کنیم و با ارائه پیشنهادی از صندوق توسعه ملی معادل ریالی مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار گرفته شود تا قدمی واقعی برای حل مشکل زلزله زدگان برداشته شود.

وی ادامه داد: در این موارد پیش بینی شده برای کمک به زلزله زدگان مناطق مختلف است و مختص کرمانشاه نیست و به این ترتیب سایر مناطق زلزله زده هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به ایرادات و اشکالاتی که در جزئیات این طرح وجود دارد لازم است که برای رفع این ایرادات آن را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دهیم.

لازم به ذکر است؛ ارجاع طرح مزبور به کمیسیون برنامه و بودجه به رأی گذاشته شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 172 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر با ارجاع این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه موافقت کردند.

لاریجانی پس از ارجاع این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه امروز جلسه بگذارند و این ایراداتی که مورد نظر معاونت قوانین است را رفع کنند تا روز چهارشنبه برای بررسی مجدد در دستور کار مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار