جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب در مازندران

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ازفراخوان چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدارکتاب درتمام شهرستان‌های مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباس زارع معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فراخوان چهارمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شهرستان‌های مازندران ابلاغ شده و مهلت ارسال آن تا ٢٨ آذرماه امسال است.

وی سرانه مطالعه کتاب در کشور بین ٨ تا ١٨ دقیقه که این میزان با توجه به ماهیت فرهنگی کشور رقم پایینی است افزود:بایستی برنامه‌های مختلفی برای تشویق جامعه به کتابخوانی و با تاکید بر عدالت فرهنگی و حمایت از طرح‌های ابتکاری در حوزه افزایش سرانه مطالعه کتاب ایجاد شود.

وی یکی از قدم‌های مثبت را می‌توان از طریق جشنواره‌های کتاب و کتابخوانی در سطح شهرها، روستا‌ها و عشایردانست.

عباس زارع افزود: ٥ روستا یا گروه عشایری در سطح استان و ٢٠ روستا یا گروه عشایری در سطح کشور تجلیل می‌شوند و از بین آن‌ها از صاحبان ١٠ اثر برتر بعنوان برگزیده نهایی با حضور مسوولان کشوری تجلیل می‌شود.

وی درباره مدارک لازم برای ارائه به دبیرخانه جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدارکتاب گفت: اصل طرح به همراه سه برگ فرم تکمیل شده با امضای مسوول طرح، دهیار، شورای اسلامی روستا یا تیره عشایری و مستندات موجود شامل فیلم، عکس، خبر و تقدیرنامه و نظایر آن برای فعالیت‌های شاخص و ابتکاری، ارسال شود.

وی در پایان از روستا‌ها و گروه‌های عشایری دوستدار کتاب در مازندران خواست که آثار خود را تا ٢٨ آذر ماه امسال از طریق ارسال پستی به آدرس ساری، میدان امام (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، واحد کتاب، کد پستی ٤٨١٥٨٣٨٧٩٤ ارسال و برای دریافت فرم‌ها نیز به سایت mazandaran.farhang.gov.ir مراجعه کنند و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ٣٣٣٦٠٨٧٩ تماس بگیرند.

زارع گفت: برای هر یک از پنج روستا یا گروه عشایری برگزیده در سطح استان ٧ میلیون تومان و هر ٢٠ منتخب در سطح کشوری ١٠ میلیون تومان مساعدت فرهنگی هدیه در نظر گرفته شده و به هر ١٠ برگزیده اصلی نیز علاوه بر ١٥ تا ٢٠ میلیون تومان جایزه نقدی، ١٠ میلیون تومان حواله کتاب تقدیم می‌شود.

انتهای پیام /ر

ترویج کتابخوانی بابرگزاری جشنواره کتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار